rushweb blog

ساخت وبلاگ

بحث ایمنی درکار یکی از مهمترین مباحثی است که باید مورد توجه همه ی افراد قرار بگیرد. کلاه ایمنی یکی از مهمترین وسایل و تجهیزات حفاظت فردی در مبحث ایمنی می باشد. از آنجایی که سر و گردن از اعضای بسیار حیاتی بدن هستند حفاظت از آن ها نیز یکی از مهمترین کارهاست. کلاه ایمنی به منظور حفاظت از سر و گردن در برابر ضربه، خراش، الکتریسیته و... استفاده می شود.

 


بحث ایمنی درکار یکی از مهمترین مباحثی است که باید مورد توجه همه ی افراد قرار بگیرد. کلاه ایمنی یکی از مهمترین وسایل و تجهیزات حفاظت فردی در مبحث ایمنی می باشد. از آنجایی که سر و گردن از اعضای بسیار حیاتی بدن هستند حفاظت از آن ها نیز یکی از مهمترین کارهاست. کلاه ایمنی به منظور حفاظت از سر و گردن در برابر ضربه، خراش، الکتریسیته و... استفاده می شود. در هنگام خرید کلاه ایمنی باید به موارد بسیاری از جمله کیفیت و مقاومت و استحکام آن توجه کرد. فروشگاه اینترنتی ایمن کالا یکی از بهترین فروشگاه ها در زمینه ی فروش تجهیزات ایمنی و کلاه ایمنی است. ایمن کالا کلاه های ایمنی را با بالاترین استاندارد های کیفی و مرغوبیت بالا به تمامی مردم عزیز در سراسر ایران عرضه می کند.  و اما در ادامه به برخی از ویژگی های کلاه ایمنی مناسب اشاره می کنیم.

ویژگی های اصلی کلاه ایمنی:

  • کلاه های ایمنی باید در مقابل نفوذ اشیا استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد.
  • در برابر شوک های ضربه ای که ممکن است به آن وارد شود قدرت جذب داشته باشد.
  • در برابر آب و آتش مقاومت داشته باشد. و خاصیت کند سوزی داشته باشد.
  • کلاه های ایمنی باید در قسمت جلویی خود دارای لبه باشد.
  • باید به منظور تنظیم و تعویض و اتصال سربند ها دستورالعمل هایی داشته باشد.
  • کلاه های ایمنی باید دارای پوسته بیرونی سخت باشند.
  • باید دارای آستر جذب کننده شوک باشد که تقریبا 45/2 الی 18/3 سانتی متر پوسته را از سر دور نگه دارد.

کلاه های ایمنی علاوه بر ویژگی هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم باید دارای مشخصه های مهم و کاربردی دیگری نیز باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • وزن کلاه های ایمنی بیشتر از 400 گرم نباید باشد.
  • کلاه های ایمنی باید از مواد نسوز ساخته شود.
  • کلاه های ایمنی کلاس A و B باید عایق الکتریسیته باشند.
  • کلاه های ایمنی باید در مقابل رطوبت و آب غیر قابل نفوذ باشند.
  • این کلاه ها باید در مقابل اتصال برقی تا حدود 20000 ولت مقاومت داشته باشد.

انواع کلاه های ایمنی

اگر بخواهیم کلاه های ایمنی را دسته بندی کنیم به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. کلاس A : این دسته از کلاه های ایمنی در مقابل نفوذ و ضربه دارای مقاومت بالایی هستند و هم چنین در برابر ولتاژهای کم( تقریبا 2200 ولت) نیز از فرد محافظت می کند. از موارد استفاده این کلاه ها می توان به مشاغلی همچون ساختمان سازی، کار های تولیدی، تونل، کار در معدن، کشتی سازی، چوب بری و...اشاره کرد.
  2. کلاس B : این دسته از کلاه های ایمنی دارای سطح بالایی از حفاظت در مقابل الکتریسیته و خطرات الکتریکی مانند شوک های الکتریکی با ولتاژهای بالا( تا حدود 20000 ولت) دارند. همچنین در مقابل خطراتی مانند سوختگی نیز مقاومت دارند. می توان گفت این کلاه ها در مقابل ضربات و نفوذ اشیا نیز مقاومت کافی دارند. از این کلاه ها در مشاغلی که با برق سروکار دارند استفاده می شود.
  3. کلاس C : این کلاه ها فقط برای محافظت در برابر ضربه ساخته شده اند و وزن تقریبا سبکی دارند. این کلاه ها معمولا از جنس آلومینیوم بوده و در برابر خطرات الکتریکی کارایی ندارند پس توصیه می کنیم که برای جلوگیری از احتمال برق گرفتگی و ... از این نوع کلاه ها استفاده نکنید. از این کلاه ها در مشاغلی همچون پالایشگاه ها، تصفیه خانه ها، صنایع شیمیایی و سایر مشاغلی که ممکن است به سر ضربه وارد شود استفاده می شود.

به غیر از این سه نوع کلاه یک نوع دیگر کلاه نیز وجود دارد که به آن ها ضربه گیر می گویند. از این کلاه ها در فضاهای تا حدودی سر بسته به منظور حفاظت در برابر ضربه و شکستگی و پارگی سر استفاده می کنند.

رنگ های کلاه های ایمنی

کلاه های ایمنی علاوه بر انواع مختلف، رنگ های متفاوتی نیز دارد. در ادامه به رنگ کلاه های ایمنی اشاره می کنیم:

  • آبی: : این رنگ کلاه ویژه ی اپراتور های فنی و برق کاران می باشد.
  • قهوه ای: این رنگ کلاه مخصوص کارگران و جوشکاران می باشد.
  • سفید: این رنگ مختص مهندسین و مدیران کارگاه ها می باشد.
  • قرمز: برای آتش نشانان می باشد.
  • خاکستری: مختص بازدیدکنندگان کارگاه ها می باشد.
  • زرد: این رنگ کلاه ایمنی مختص کارگران پروژه های ساختمانی می باشد.
  • سبز: این رنگ برای خدمات فنی و مسئولین ایمنی استفاده می شود.

از آنجایی که در میان تجهیزات ایمنی، کلاه های ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. پس باید به خوبی از آن ها مراقبت کرد همچنین در صورت سوراخ شدگی و یا شکستگی و یا هر گونه آسیب دیگر مانند تغییر شکل باید فورا نسبت به تعویض آن اقدام کرد. باید توجه کرد که کلاه های ایمنی که از جنس پلیمر هستند بعد از مدتی که در مقابل خورشید قرار بگیرند خاصیت ضد ضربه ای خود را تا حدودی از دست می دهند بنابراین هر چه کهنه تر شوند کارایی آن ها نیز کمتر می شود و باید تعویض شوند. فراموش نکنید که کلاه های ایمنی که ضربه دیده اند نیز ( حتی اگر ضربه قابل توجهی هم نباشد ) باید تعویض گردند.

از آنجایی که کلاه های ایمنی محافظ اعضا حیاتی بدن از جمله سر و گردن می باشند باید از کیفیت ساخت آن اطمینان حاصل کنید، زیرا در صورت هرگونه سهل انگاری ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به شما وارد شود. قبل از خرید هر گونه تجهیزات ایمنی به خصوص کلاه های ایمنی باید به مشخصات آن ها از قبیل نام و مشخصات کارخانه سازنده و استاندارد تایید کننده آن ها توجه کنید. به همین منظور فروشگاه اینترنتی ایمن کالا تجهیزات ایمنی و کلاه های ایمنی را با بهترین و بالاترین استاندارد های جهانی در اختیار شما هموطنان عزیز در سراسر ایران قرار داده است تا با خیالی آسوده و تنها با چند کلیک بتوانید تجهیزات ایمنی خود را با بالاترین کیفیت مشاهده و خریداری کرده و در اسرع وقت درب منزل خود تحویل بگیرید.

منبع: اقتصاد 24

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 20:20

ساخت ویلای چوبی برای تعطیلات در مناطق جنگلی و پر از درخت، بسیار رایج است و می تواند فرم ها و طرح های متنوعی داشته باشد.


همان طور که می‌دانید برای ساخت ویلا چوبی از مصالح چوبی استفاده می‌شود و یکی از ساختمان‌های بسیار محبوب و پرطرفدار است و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. اگر در ساخت ویلاهای چوبی از مصالح و متریال مرغوب استفاده گردد قطع به یقین از امنیت و استحکام بالایی برخوردار خواهد بود. زندگی کردن در خانه و ویلاهایی که با چوب ساخته می‌شوند بسیار آرامش بخش و دلپذیر است. طراحی ویلا و آلاچیق پیش ساخته چوبی در مقایسه با سازه‌های آجری بسیار مقرون به صرفه تر هستند، همچنین ساخت این ویلاها آسان‌تر وسریع تر است زیرا مواد و مصالح مصرف شده سبک وزن و انعطاف پذیرتر از آجر هستند. خانه‌های ویلایی همچنین می‌تواند در مناطقی که فرسایش و لجن جمع می‌شوند بهتر باشد، زیرا چوب در برابر چنین خوردگی مقاوم است. خانه‌های چوبی جایگزین اکولوژیکی و اقتصادی بیشتری نسبت به خانه‌های ساخته شده از آجر و بتونی سنتی است. چوب نه تنها بخشی از طبیعت است، ساخت ویلای چوبی بلکه استفاده از آن برای محیط زیست مفید است.ویلاهای چوبی از مواد طبیعی و غیر نفتی ساخته شده‌اند که قابل بازیافت و تجزیه زیست تخریب پذیر هستند و همچنین “زیست محیطی” در نظر گرفته می‌شوند.

ویژگی‌های ویلای چوبی چیست؟

ویلاهای چوبی بیشتر برای افرادی مناسب است که تفریح و زندگی کردن در طبیعت را دوست دارند. افرادی که بافت و بوی چوب را دوست دارند و علاقه زیادی به این نوع از ویلاها دارند، از این نوع ساختمان‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. ویلاهای چوبی معمولاً برای اوقات فراغت و گذراندن تعطیلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه در بیشتر ویلاهای چوبی از طراحی سبک مدرن استفاده می‌شود و پر کاربرد ترین مصالح آن چوب درختان است. چوب درختان مناطق سردسیری به دلیل اینکه سرعت رشد کمتری دارند و چگالی بالا و بافت مناسبی دارند بهترین گزینه برای ساخت ویلاهای چوبی هستند. طراحی ویلا با چوب که زیبایی بومی آن با طرحی مدرن، و شادابی و طراوت روح خانه و مهارت دستی با مبلمان مد روز ترکیب شده است. همواره طراحی ویلای چوبی معمولاً مشتری‌های خاص خود را داشته و این سبک خاص علاوه بر زیبایی و چشم نواز بودن، گرما و حس خوبی را به ساکنانش انتقال می‌دهد.

مزیت‌های استفاده از چوب در ساخت خانه و ویلا

مقاومت چوب در مقابل آب و رطوبت بسیار زیاد است

از مهم‌ترین مزیت‌های چوب، مقاوم بودن آن در برابر آب است. البته باید به این نکته توجه داشت که همه چوب‌ها از این ویژگی برخوردار نبوده و تنها تعدادی از انواع چوب‌ها از خاصیت مقاوم بودن در برابر آب برخوردار هستند. تشخیص نوع چوب به جهت ساخت خانه توسط کارشناسان مربوطه انجام می‌شود.

چوب عمری طولانی دارد

یکی دیگر از دلایلی که باعث روی آوردن افراد به طراحی و ساخت ویلای چوبی، برخوردار بودن چوب از عمری طولانی می‌باشد. مصالحی چون سیمان و گچ و… به دلیل آنکه به‌صورت شیمیایی ساخته می‌شوند، از عمر مفید کمتری نسبت به چوب برخوردار هستند. شاید دیده یا شنیده باشید که سازه‌های قدیمی ساخته شده از چوب که مربوط به صدها سال پیش می‌باشند، همچنان پابرجا باقی‌مانده‌اند.

ویلاهای چوبی را در هر منطقه‌ای می‌توان ساخت

سومین مزیت استفاده از چوب در ساخت خانه‌ها و ویلاهای چوبی این است که این خانه‌ها را می‌توان در هر منطقه‌ای حتی مناطق صعب‌العبور ساخت.

خانه چوبی، سازه‌ای مستحکم در برابر زلزله

چوب به دلیل ساختاری که دارد، دارای مقاومت بیشتری در برابر زلزله است. چوب این قابلیت را دارد که انرژی آزادشده از زلزله را خنثی کرده و مانع از حرکت انرژی در جهت طولی سازه بشود.

طراحی و ساخت ویلای چوبی در متراژهای مختلف

ساخت ویلاهای چوبی را می‌توان به دو شکل انجام داد. این سازه‌ها برخلاف سایر سازه‌های دیگر، این قابلیت را دارند که به صورت پیش‌ساخته طراحی و ساخته شوند. در روش پیش‌ساخته، طراحی و ساخت ویلای چوبی در متراژهای مختلف در جایی به‌جز محل اجرای پروژه صورت می‌گیرد. پس از آنکه خانه‌های پیش‌ساخته تکمیل شود، به صورت آماده به محل اجرای پروژه منتقل‌شده و نصب می‌شوند. معمولاً برای خانه‌هایی که متراژ آن‌ها کمتر از ۲۰۰ مترمربع است، ساخت ویلا به صورت پیش ساخته توصیه می‌شود. ساخت خانه به روش پیش‌ساخته باتوجه به نقشه‌های طراحی‌شده صورت می‌گیرد. مزیت‌هایی که برای خانه‌های پیش‌ساخته می‌توان اشاره کرد این است که این خانه‌ها زیر نظر ناظرین و مهندسین ساخته شده و خلاقیت و انعطاف در آن‌ها بیشتر است.

مزیت‌های ساخت خانه و ویلای چوبی

هزینه مقرون به صرفه و پایین

عایق در برابر سرما و گرما

ایجاد حس خوب و انرژی مثبت در ساختمان چوبی

تنوع طرح و ظاهر شیک

سبک و مقاوم بودن در مقابل زلزله

سرعت بالای ساخت

مصرف انرژی کم به خاطر عایق بندی

عمر طولانی سازه

به حداقل رسیدن دور ریز مصالح ساختمانی

کاهش آلودگی محیط زیست

زیبایی بیش‌تر ساختمان

سازگاری با شرایط اقلیم‌های مختلف

ساخت ویلای چوبی برای تعطیلات در مناطق جنگلی و پر از درخت، بسیار رایج است و می‌تواند فرم‌ها و طرح‌های متنوعی داشته باشد.

ایده ساخت ویلا در جنگل با استفاده از چوب‌های طبیعی یا مهندسی شده، نمای ویلا را تبدیل به ساختاری هماهنگ و در پیوستگی با درختان زیبای پیرامون می‌سازد. ساخت ویلای کوچک در چنین فضایی، به صورت کلبه‌های شکار یا ویلا هتل‌های کوچک شکل می‌گیرد که می‌توانند به صورت درجا و یا پیش ساخته باشند. برای اینکه ویلای چوبی به بهترین و زیباترین شکل ممکن ساخته شود باید مانند دیگر ساختمان‌ها دارای نقشه و طراحی اصول و مطابق با استاندارد باشد. طراحی و تأیید نقشه ویلای چوبی از مهم‌ترین مراحل برای شروع ساخت سازه چوبی است و بعد از آن محاسبات سازه انجام می‌شود. ویلاهای چوبی با محیط زیست بسیار سازگار هستند و همچنین چوب به عنوان تنها مصالح ساختمانی که کربن خنثی است شناخته می‌شود.

چوبین ویلا مفتخر است که در خصوص احداث واحدهای مسکونی و ویلایی با سازه‌های چوبی، بتواند توسط تیم با تجربه‌ی طراحان و مهندسین اجرایی و با بهترین کیفیت در خدمت علاقه مندان محترم بوده و در این خصوص قدم‌های مثبتی بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 101 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 19:58

یکی از مواردی که می‌تواند ذهن هر فردی که سازه‌ها و ویلاهای چوبی را مشاهده می‌کند خطور کند مزایا و معایب استفاده از ویلا چوبی می باشد. همان طور که می دانید صنعت ساختمان هر روز شاهد نوآوری‌های جدیدی است که مقاومت، استحکام و زیبایی بناها را افزایش دهد.


 

امروزه استفاده از مصالحی همچون سیمان، بتن و آهن در ساختمان‌ها باعث شده تا این صنایع پیشرفت‌های بسیاری کنند اما گرمایش و آلودگی زمین در کنار اثرات بد زیست‌محیطی باعث شده تا بسیاری افراد به مصالح متفاوتی برای ساخت خانه فکر کنند و همین امر باعث شد تا ساخت خانه و ویلای چوبی دوباره رونق گیرد. یکی از اولین مصالحی که برای ساخت خانه از آن استفاده شد چوب می باشد. این عنصر تجدیدپذیر، آسیب بسیار کمتری به محیط‌زیست و زمین می‌زند و اگر قوانین درستی در خصوص بهره‌برداری از جنگل‌ها وضع شود این کار نه تنها به جنگل‌ها آسیب نمی‌زند بلکه موجب گسترش آن‌ها می‌شود. کشور کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورها در خصوص صنایع مرتبط به چوب است که در سال‌های گذشته نه تنها از مساحت جنگل‌هایش کاسته نشده است بلکه به میزان آن افزوده شده است. به این نکته توجه داشته باشید که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید میزان مقاومت چوب در برابر رطوبت، حرارت، حشرات و قارچ‌ها افزایش قابل توجهی یافته است. در این مطلب قصد داریم در خصوص مزایا و معایب سازه ویلاهای چوبی نکاتی را با هم مرور کنیم.

آیا برای ساخت ویلای چوبی نیاز به مجوز داریم؟

از آن جایی که هیچ قانونی برای ویلاهای چوبی وجود ندارد. منعی برای ساخت آن وجود ندارد. اما در کل یک زمین دارای یکی از ویژگی های زیر می باشد:

  • زمین در بافت شهری می باشد. باتوجه به ماهیت ویلای چوبی که بیشتر در مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا طراحی و تولید می شود. به ندرت زمین در بافت شهری برای ساخت توسط کارفرما انتخاب می شود.
  • زمین در بافت روستایی می باشد. در این زمینه  باید دهیاری مجوز های لازم جهت ساخت را صادر کند. بیش از ۸۰ درصد زمین های کارفرمایان عزیز در این مناطق می باشد.
  • زمین در هیچ نوع بافت روستایی و شهری نمی باشد. این نوع زمین ها به علت اینکه هیچ گونه  مجوزی برای ساخت تعلق نمی گیرد. مگر طبق قوانین به ازای یک متراژ معینی از زمین یک مجوز ساخت داده می شود با این حال بهترین گزینه برای ساخت در این نوع بافت خانه چوبی می باشد که کمترین مشکل ازنظر جهاد دارا می باشد.

مزایای ساخت ویلاهای چوبی

  • عایق کاری چوب: در مقایسه با سایر مصالح مانند شیشه، بتن و فولاد، رسانایی حرارتی پایینی دارد که باعث می شود  تا در زمستان گرما و در تابستان سرما را به خوبی در خود نگه دارد.
  • سادگی ساخت: تیرها، تیرچه ها و میخ های چوبی را می توان در محل برش داد و در سازه استفاده نمود. برای برپا نمودن و اجرای عملیات نصب چوب، نیازی به تجهیزات سنگین نیست که سبب کمتر شدن هزینه ها و بالاتر رفتن سرعت کار می شود.
  • جذب کربن: در طول چرخه حیات، درختان کربن را از هوا خارج می کنند، اما هنگامی که در نهایت تجزیه می شوند، کربن جذب شده را به خاک و جو برمی گردانند. هنگامی که از چوب در ساخت خانه استفاده می شود، تا زمانی که ساختمان هنوز پا بر جا بماند، کربن آن نیز باقی می ماند و بسیار به طبیعت کمک می نماید.
  • سرعت ساخت: به دلیل انجام تمام مراحل قرارگیری چوب در محل، زمان بسیار کمتری برای آماده سازی و نصب نیاز دارد.
  • پایداری و استقامت: ساختمانهای چوبی برخلاف ساختمان‌های بتنی و فولادی از منابع تجدیدپذیر ساخته شده اند و همین امر سبب پایداری و استقامت بیشتر این نوع سازه ها می گردد.
  • بهبود کیفیت هوا: کیفیت هوا در ساختمانهای چوبی بهتر است و در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی میزان انتشار سمیت کمتری دارد.

معایب ساخت ویلاهای چوبی

  • مقاومت پایین در برابر آتش: یکی از مصالحی که در برابر آتش مقاومت پایینی دارد چوب است. هنگامی که چوب در معرض حرارت و آتش قرار می‌گیرد، به سرعت می‌سوزد و نابود می‌شود. به همین دلیل باید فرآیندهایی که موجب افزایش مقاومت چوب در برابر حرارت می‌شود، در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار بگیرد
  • نابودی جنگل‌ها: درست است که وجود قوانین و شرایط مهم برای عدم نابودی جنگل‌ها در برخی از کشورها مانند کانادا وجود دارد اما این قوانین در بسیاری از کشورها اجرایی نشده و یا توسط افراد منفعت طلب نادیده گرفته می‌شود. در نتیجه استقبال و افزایش استفاده از متریال چوب در صنعت ساخت و ساز موجب از بین رفتن بخشی از جنگل خواهد شد و اگر این روند ادامه پیدا کند با نابودی جنگل‌های زمین مواجه خواهیم شد.
  • نیاز به دقت زیاد در ساخت و ساز: نداشتن دقت در درزگیری و قرار نگرفتن قطعات چوبی به شیوه صحیح در کنار یکدیگر از مهمترین مواردی است که موجب ایجاد مشکل در خانه‌های چوبی می‌شود. این امر در افزایش مصرف انرژی در خانه تاثیرگذار است و همچنین موجب افزایش سرعت خراب شدن و از هم پاشیدن سازه چوبی می‌شود.
  • رطوبت در سازه چوبی: یکی از عواملی که در کاهش عمر سازه‌های چوبی به طور مستقیم تاثیرگذار است، وجود رطوبت در سازه است. نفوذ رطوبت در چوب موجب پوسیدگی و تغییر شکل ظاهری آن شده که میزان دوام و مقاومت ساختمان را نیز کاهش پیدا می‌کند. از این جهت لازم است برای رفع این ایراد از تکنولوژی‌هایی که موجب آب ‌گریز شدن چوب می‌شود استفاده کرد و مقاومت چوب را در برابر رطوبت افزایش داد.
  • وجود حشرات و قارچ‌ها در سازه‌های چوبی: حشرات و قارچ‌ها از دیگر مواردی هستند که موجب تهدید سازه‌های چوبی می‌شود. به منظور حل این مشکل مهندسان و معماران با کمک دانشمندان این مشکل را برطرف کردند. استفاده از ماده‌های مخصوصی که به منظور پوشش دادن چوب ساخته شده‌اند، موجب افزایش مقاومت چوب در برابر حشرات و قارچ‌ها می‌شود. علاوه بر این بکارگیری تکنولوژی‌های جدید، موجب تبدیل مواد غذایی داخل چوب به مواد غیر غذایی شده و دیگر جایی برای لانه‌سازی و تغذیه حشرات وجود نخواهد داشت.
  • سنگین بودن چوب: چوب در مقایسه با سایر مواد مصنوعی و مواد پلیمری دارای وزن سنگین‌تری است و این امر موجب شده تا برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های ویلایی مناسب نباشد.
  • تورم و جمع‌شدگی چوب: مواد چوبی برای اینکه متورم نشوند و طول عمر آنها کاهش پیدا نکند لازم است به شیوه صحیح نگهداری شوند. زمانی که آب وارد الیاف چوبی شود، مواد منبسط شده و با ضعیف شدن خصوصیات ساختاری آن در صورتی که از مواد نگهدارنده برای درمان آن استفاده نشود، احتمال ترک خوردگی، پیچیدن، خم شدن و پوسیدگی در این متریال وجود دارد.


 

آشنایی و شناخت مزایا و معایب چوب می‌تواند در ساخت ویلاهای جدید و بدون عیب و نقص تاثیر زیادی داشته باشد. گروه مهندسی چوبین ویلا سازنده انواع ویلا چوبی، آلاچیق و پرگولا، مبنی بر پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا با سابقه ساخت ویلا در ایران و خارج از کشور مفتخر است که مشتریان عزیز را را در ساخت ویلاهای چوبی همراهی نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی choobinvilla.ir مراجعه نمایید.

منبع: همشهری آنلاین

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 114 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 19:41

 

ممکن است برای خرید لوازم یدکی لیفان‌ x60 و قطعات باکیفیت لیفان‌ در هنگام خرید لوازم یدکی x50 سخت پیدا می شود و امکان دارد صاحبان این خودرو ها را با چالش های زیادی رو به رو کند

 


تری اس در این مقاله سعی دارد بهترین  قیمت را برای خرید لوازم یدکی لیفان‌ 520 و بقیه مدل ها  و همچنین میزان موجود لوازم یدکی لیفان‌ در مدل های متنوع را بررسی کند و راهنمایی های ضرور را برای خرید خودرو به شما ارائه دهد.

خرید لوازم یدکی   لیفان x60 از خوش قیمت ترین رنج خودروهای شاسی بلند چینی در ایران خودروهای لیفان‌ x60 به شمار می رود. این خودرو با توجه به قیمت جهانی آن ها با قیمت بسیار زیادی در بازار ایران به فروش می رسد که نوسانات قیمت ارز در این مبحث بی تاثیر نبوده است. از سوی دیگر قطعات مدل x60 به نسبت سایر مدل ها از قیمت نرمالی برخوردار است.

خرید لوازم یدکی لیفان x50 شاید در نگاه اول پشت این خودرو شما را  یاد آلفارومئو جولیتا بیندازد زیرا شباهت هایی باهم دارند. اما جلوی این خودرو از ظاهر متفاوت تری برخوردار است. با وارداتی که این خودرو در اول کار داشت و میزان محبوبیت آن، لوازم یدکی آن در تیراژ زیاد به کشور وارد شد اما باید توجه کرد با استناد به کیفیت آن قیمت قطعات آن کمی زیادتر از دیگر مدل ها است.

خرید لوازم یدکی 520 یکی از پرفروش ترین مدل های قدیمی لیفان‌ مدل 520 است. تهیه کردن قطعه های این مدل در ابتدا و در سال های اولیه کمی دشوار بود‌. اما بعد از گذشت چند سال موجودی لوازم یدکی این مدل در بازار به حد کافی دست پیدا کرد و با وارد شدن لیفان‌ 520i این قضیه قوی تر شد و این مدل به یک مدل پرطرفدار تبدیل شد.

اگر قصد خرید لیفان‌ 520 را دارید مدل 520i  یکی از اقتصادی ترین و به صرفه ترین گزینه های ممکن می تواند باشد.

خرید لوازم یدکی لیفان‌ 620 اگر بخواهیم یک مدل را فاجعه واردات بدانیم بایستی بگوییم که لیفان‌ 620 یکی از این خودروها است که لوازم آن بسیار زود خراب می شود ولی در سری 1800 این اتومبیل مشکلات تا حدی برطرف شده است. از جهت لوازم یدکی با کیفیت این خودرو از مدل 820 خود مناسب تر است و قطعه های آن آسان تر در بازار پیدا می شود. همچنین بازرگانی اتحاد به طور تخصصی  تمام لوازم این خودرو را به کشور وارد می کند.

خرید لوازم یدکی لیفان‌ 820 یکی از خودروهایی که لوازم یدکی آن در بازار به سختی پیدا میشود لوازم یدکی لیفان‌ 820 است که یا لوازم یدکی آن کمیاب است و یا از کیفیت مناسبی در بازار برخوردار نیست. اگر قصد خرید این مدل خودرو را دارید باید این نکته را بدانید که خرید لوازم یدکی این اتومبیل کمی دشوار تر از دیگر مدل ها است.

شما کاربران عزیز و صاحبان خودرو مدل های متنوع لیفان‌ میتوانید بهترین لوازم های یدکی را با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت در فروشگاه تری اس تهیه کنید و از نگرانی در بابت کیفیت قطعات نداشته باشید.

نکات ضروری برای شناخت قطعات یدکی خودروی اصل برای اینکه لوازم یدکی با اصالتی را بخرید بایستی نکات مختلفی را مد نظر خود قرار دهید که بعضی از آنها عبارتند از:

نشان استاندارد اولین مبحثی که نشانگر اصالت کالا در هنگان خرید لوازم یدکی است نشان استاندارد است که بیشتر محصولات وارد شده به کشور ایران پیش از عرضه شدن نشان استاندارد را به خود اختصاص می دهند. به همین دلیل بعد از اینکه محصول خود را دریافت کردید، به وارسی نشان استاندارد آن بپردازید تا بتوانید تا حدودی از اصالت آن اطلاع پیدا کنید.

هولوگرام رسمی و اصلی شرکت شاید بدانید که کل شرکت ها بر روی محصولات خود هولوگرام رسمی و ویژه به خود را درج می کنند که این مبحث می تواند از رونق محصولات تقلبی خیلی جلوگیری می کند. باید دقت داشته باشید که لوازم یدکی خودروها از هولوگرام های ویژه برخوردار است که خریدار بعد از دریافت  قطعات مد نظر می توانند این مبحث را وارسی کرده و در صورت عدم وجود هولوگرام، برای مرجوع کالای خود اقدام کنید.

رنگ بسته بندی شرکت های معتبری که به تهیه و تولید قطعات یدکی خوردوهای داخلی و خارجی مشغول هستند.باید به روی رنگ بسته بندی محصولاتشان خیلی توجه کنند.

توجه کنید که بسته بندی قطعات یدکی بسیار پر رنگ و با کیفیت است. به همین دلیل اگر احساس کردید بسته بندی محصولات کمی رنگ پریده و کمرنگ است ممکن است این قطعات از اصالت و کیفیت بالایی برخوردار نباشند.

کیفیت ظاهری شرکت های معتبر برای اینکه بتوانند رضایت مشتریان خود را جلب کند، محصولات خود را در ظاهر قابل قبولی تهیه و تولید می کنند. امروزه بر روی بیشتر قطعات یدکی خودرو، نام شرکت تولیدی درج می شود و افراد قادر هستند این موضوع را حائز اهمیت کنند.

بررسی بارکد همانگونه که اطلاع دارید، تمام محصولات و قطعه های یدکی از بارکد برخوردار هستند که وارسی آن ها به صورت دقیق خارج از لطف نیست‌. برای بررسی اصالت قطعات از طریق بارکد اپلیکشن های ویژه ای برای مشخص کردن اطلاعات محصول طراحی شده است که افراد با بهره وری از آن ها می توانند از همه اطلاعات محصول مد نظر خود آگاه شوند.

خرید از فروشگاه های معتبر از اصلی ترین عواملی که قادر است بر روی کیفیت محصول و قطعات یدکی خودرو تاثیر گذار باشد، خرید کردن از فروشگاه های معتبر است.

با پیشرفت تکنولوژی امروزه می توانید به شکل حضوری و هم به صورت مجازی و غیر حضوری به خرید محصولات مورد نیاز خود بپردازید. اما توجه کنید که خرید آنلاین می تواند مزیت های زیادتری را نسبت به خرید حضوری برای شما داشته باشد.

شما با خرید آنلاین قطعات یدکی می توانید از تلف کردن وقت خود و هزینه و همچنین انرژی تا حد زیادی جلوگیری کنید و در کمترین بازه ممکن محصول خود را درب منزلتان دریافت کنید. شما می توانید با مراجعه کردن به وب سایت تری اس ، بهترین قطعات لیفان‌ و چانگان‌ را با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت تهیه کنید‌.

منبع: عصر خودرو

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 19:19

 

در این مقاله قصد داریم چگونگی طراحی و ساخت کلبه چوبی و ویلا چوبی را به طور کامل و جامع شرح دهیم و یک منبع مطمئن و عالی برای ساخت و طراحی انواع کلبه های چوبی, خانه و ویلا به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

مطالبی که در این مقاله شرح خواهیم داد شامل موارد زیر می باشند:

- تعریف خانه, ویلا و کلبه چوبی

- انواع کلبه و خانه های چوبی

- مزایای خانه و کلبه های چوبی

- مواردی که در ساخت و طراحی کلبه, خانه و ویلای چوبی باید مد نظر داشته باشید

تعریف خانه, ویلا و کلبه چوبی:

امروزه با توجه به زیبایی بی نظیر خانه ها و ویلاهای چوبی ساخت و طراحی اینگونه خانه ها افزاریش یافته است. خانه , کلبه و ویلای چوبی با استفاده از چوب و طراحی منحصر به فرد تیم متخصص اجرا و ساخته می شود. بنا به سلیقه هر فرد خانه های چوبی قابل ساخت و اجرا می باشند. در این راستا سایت چوبین ویلا یکی از بهترین سایت های اینترنتی می باشد که دارای تخصص در زمینه طراحی و ساخت انواع خانه, کلبه و ویلاهای چوبی می باشد که متناسب با سلیقه و طرح دلخواه شما اقدام به ساخت کلبه و ویلای چوبی شما در سایز و ابعاد دلخواه می کند. در ادامه این مقاله بیشتر با انواع کلبه و خانه های چوبی و مزایای آن ها آشنا خواهید شد.

انواع کلبه ها و خانه های چوبی عبارتند از:

کلبه های چوبی به لحاظ طراحی به دو دسته کلبه های رستیک و کلبه های گوتیک تقسیم می شوند که در ادامه با هرکدام بیشتر آشنا خواهید شد.

- کلبه چوبی رستیک: این گونه کلبه ها نسبت به سایر کلبه های قدیمی, به روز تر و اصولی تر ساخته می شوند. مواد و مصالح به کار رفته در ساخت این کلبه ها از مواد و متریال طبیعی و ارگانیک می باشد و در ساخت آن ها به هیچ وجه از مصالح صنعتی استفاده نمی شود. این گونه کلبه ها بسیار به صرفه و اقتصادی هستند و عایق بسیار خوبی برای صدا می باشند. این گونه کلبه ها که به سبک رستیک طراحی و ساخته می شوند محدودیتی در متراژ و اندازه ندارند و در انواع ابعاد و اندازه قابل اجرا و ساخت می باشند.

- کلبه چوبی گوتیک: این گونه کلبه ها به صورت ترکیبی از مواد و مصالح صنعتی همراه با مواد و مصالح چوب ارگانیک طراحی و اجرا می شوند.  این گونه کلبه ها از مواد و مصالحی مانند فلز ساخته می شوند که پوشش بیرونی آن ها از چوب است و با چوب کاور شده است. از مزایا و آپشن های این گونه کلبه های چوبی می توان به عایق بودن در مقابل صدا, قابل حمل بودن آن, مقاوم در برابر زلزله و استحکام بالا و ... اشاره کرد.

مزایای خانه ها و کلبه های چوبی به شرح زیر می باشد:

خانه ها و کلبه های چوبی دارای مزیت های بسیاری در مقایسه با سایر خانه ها می باشند که در اینجا چند مورد را شرح می دهیم. خانه هایی که از چوب ساخته می شوند دارای اتلاف انرژی کم تری نسبت به سایر خانه ها می باشند. خانه هایی که از چوب ساخته می شوند نسبت به مصالح ساختمانی دیگر که در ساخت خانه استفاده می شوند اقتصادی تر هستند و عایق خوبی نیز می باشند. خانه هایی که از چوب ساخته می شوند نسبت به سایر خانه ها اقتصادی تر هستند زیرا زمان کم تری برای ساخت آن ها لازم است و دیگر نیاز نیست هزینه های زیادی بابت نیروی کار در مدت زمان طولانی پرداخت و در صورت هرگونه ناسازگاری و مشکل در ساخت به سرعت می توان در آن تغییر ایجاد کرد. خانه های ساخته شده از چوب را به نوعی می توان دوست دار محیط زیست دانست زیرا استفاده از چوب در ساخت خانه باعث تغییر مثبت آب و هوا و کاسته شدن کربن می شود. چوب دارای مقاومت کششی بالایی است که استفاده از آن در ساخت خانه و کلبه های چوبی موجب مقاوم شدن آن ها می شود. استفاده از چوب در ساخت خانه  با وجود سبکی موجب مقاومت, دوام و محکم شدن خانه می شود. چوب قابلیت تعمیر دوباره را دارد و این جزو یکی از آپشن های خانه های چوبی به شمار می رود. از دیگر آپشن های خانه های چوبی می توان عایق بودن چوب در مقابل صدا را نام برد. از نقاط مثبت چوب در ساخت خانه و کلبه این است که چوب دچار زنگ زدگی نمی شود. خانه های چوبی از زیبایی و آرامش منحصر به فردی برخوردار هستند که قابل قیاس با دیگر خانه ها نیست.

مواردی که در ساخت و طراحی کلبه, خانه و ویلای چوبی باید مد نظر داشته باشید به شرح زیر می باشد:

در طراحی و ساخت خانه ها و ویلای چوبی باید مواردی را مد نظر قرار دهید که در اینجا چند مورد را شرح می دهیم. اولین نکته در ساخت و طراحی خانه و ویلای چوبی دقت به جنس چوب و متریال به کار رفته در ساخت آن می باشد. دقت داشته باشید با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوا و محل زندگی نوع سبک رستیک و گوتیک مناسب را برای ساخت خانه و کلبه چوبی خود به کار بگیرید. از مهم ترین ترین موارد در طراحی و ساخت خانه و کلبه چوبی سپردن این کار به دست افراد متخصص و خبره در این زمینه است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی خانه, ویلا و کلبه های چوبی , طراحی و ساخت آن ها, انواع کلبه ها و خانه های چوبی, مزایای آن ها به همراه مواردی که در ساخت و طراحی کلبه, خانه و ویلای چوبی باید مد نظر داشته باشید پرداختیم در پایان مقاله به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم اگر قصد ساخت و طراحی خانه چوبی, کلبه چوبی و ویلای چوبی را دارید این کار را به چوبین ویلا بسپارید. چوبین ویلا یکی از بهترین ها در عرصه طراحی و ساخت انواع مدل های کلبه چوبی می باشد که می توانید با خیال آسوده ساخت خانه های چوبی خود را به تیم متخصص چوبین ویلا بسپارید.

منبع: بساز و بچین

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 199 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 18:57

جزیره آشپزخانه در واقع کابینتی مستقل از دیگر کابینت‌های آشپزخانه می‌باشد که در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد. جزیره آشپزخانه موجب زیبا و کاربردی‌تر شدن فضای آشپزخانه می‌گردد. هنگامی که نام خرید کابینت آشپزخانه می‌آید اکثر افراد به فکر خرید جزیره آشپزخانه می‌افتند.

هنگام خرید کابینت آشپزخانه ممکن است اسم جزیره آشپزخانه نیز به گوشتان خورده باشد. جزیره آشپزخانه به قطعه شیکی از جنس کابینت آشپزخانه گفته می‌شود که از دیگر کابینت‌ها جدا و عموما در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد. جزیره آشپزخانه نیز مانند کابینت آشپزخانه نقش بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه دارد. شرکت سازا دیزاین یکی از بزرگترین و تخصصی‌ترین شرکت‌های طراحی و تولید کابینت آشپزخانه، جزیره آشپزخانه و... است که آماده خدمت رسانی به شما هموطنان عزیز در سراسر کشور می‌باشد. در صورت تمایل سفارش و خرید کابینت آشپزخانه می‌توانید به سایت سازا دیزاین مراجعه و ضمن مشاهده نمونه کارهای شرکت نسبت به سفارش کابینت‌های آشپزخانه خود اقدام کنید. اگر شما نیز مانند دیگر افراد به تنوع دکوراسیون علاقه­مند هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید زیرا در این مقاله قصد داریم جدیدترین طرح‌ها و مدل‌های جزیره آشپزخانه را به شما معرفی کنیم.

جزیره آشپزخانه

 

جزیره آشپزخانه در واقع کابینتی مستقل از دیگر کابینت‌های آشپزخانه می‌باشد که در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد. جزیره آشپزخانه موجب زیبا و کاربردی‌تر شدن فضای آشپزخانه می‌گردد. هنگامی که نام خرید کابینت آشپزخانه می‌آید اکثر افراد به فکر خرید جزیره آشپزخانه می‌افتند.

انواع جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه طرح‌ها و مدل‌های متفاوتی دارد که با توجه به شکل و فضای آشپرخانه خود می‌توانید آنها را خریداری کنید. از جمله جدیدترین جزیره‌های آشپزخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جزیره آشپزخانه یو (U) شکل: در ابتدا باید بگوییم که آشپزخانه‌های یو شکل برای اجرای کابینت کلاسیک مانند کابینت چوبی، کابینت ممبران و ... مناسب می‌باشد. در آشپزخانه‌های یو شکل که دارای فضای کمی می‌باشند و امکان قرارگیری میز ناهارخوری در آن وجود ندارد، وجود جزیره آشپزخانه می‌تواند این مشکل را برطرف کند. تنها نکته‌ای که در هنگام خرید کابینت برای آشپزخانه یو شکل باید به آن توجه داشت عرض آشپزخانه است که باید به اندازه کافی مناسب و پهن باشد. برای ساخت جزیره آشپزخانه و خرید کابینت یو شکل بهترین گزینه کابینت ممبران است.

جزیره آشپزخانه ال (L) شکل: جزیره ال شکل فضایی متفاوت را در آشپزخانه برای شما فراهم می‌آورد. شما در اطراف جزیره ال شکل می‌توانید کشو نیز به کار ببرید. همچنین می‌توانید از یک طرف آن برای پخت و پز و از طرف دیگرش برای شستن ظروف (به کار بردن سینک ظرفشویی) و یا صرف غذا (استفاده به عنوان میز ناهارخوری)  استفاده کنید. برای تهیه و خرید کابینت جزیره آشپزخانه ال نیز می‌توانید از کابینت ممبران بهره ببرید.

جدیدترین طرح ها و مدل های جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه تی (T) شکل: در این مدل جزیره می‌توانید میز غذاخوری را به جزیره آشپزخانه متصل کنید تا فضای آشپزخانه تان یکپارچه شود. در این مدل جزیره می‌توان قسمتی از جزیره را به عنوان میز کار در نظر گرفت. در هنگام خرید کابینت با توجه به سلیقه و علاقه خود می‌توانید از طراح بخواهید که جزیره را به صورت یکپارچه طراحی کند.

جزیره آشپزخانه آکواریوم

امروزه بسیاری از افراد برای جذاب و زیبا ساختن فضای آشپزخانه خود از لوازمی مانند آکواریوم استفاده می‌کنند. شما می‌توانید به منظور جذابیت بیشتر فضای آشپزخانه خود از جزیره آکواریوم استفاده کنید. از جزیره آکواریوم می‌توان به عنوان کابینت و قفسه نیز استفاده کرد. برای ساخت و طراحی این نوع جزیره می‌توانید از کابینت ممبران و سایر کابینت‌ها نیز استفاده کرد. در جزیره‌های آکواریوم می‌توانید از نورهای ال ای دی و شلف‌های مخفی به منظور زیبایی و تزیین بیشتر آن استفاده کنید.

جزیره آشپزخانه منحنی

این نوع جزیره آشپزخانه به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند تسلط شما بر قسمت‌های دیگر جزیره بیشتر کند. این جزیره نسبت به سایر جزیره‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است. برای ساخت این جزیره نیز می‌توانید از کابینت ممبران بهره ببرید، زیرا کابینت ممبران با روکش براقی که دارد کار شما را در نظافت و گردگیری آن راحت‌تر می‌کند.

 

جزیره آشپزخانه متحرک یا جزیره آشپزخانه چرخ دار

جزیره آشپزخانه چرخ دار همان گونه که از اسمش پیداست دارای چرخ‌هایی در قسمت زیرین خود می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد آن را به اطراف جا به جا کنید. این نوع جزیره را می‌توانید از جنس کابینت ممبران و یا سایر انواع کابینت خریداری کنید. از این نوع جزیره می‌توانید به عنوان شبه جزیره و یا میز ناهار خوری استفاده کنید.  جزیره آشپزخانه متحرک برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار کاربردی می باشد.

جزیره آشپزخانه جی (G) شکل:  در واقع آشپزخانه جی شکل شباهت زیادی به آشپزخانه یو شکل دارد که یک قطعه شبه جزیره به آن اضافه شده است. از مزایای به کار بردن جزیره به این آشپزخانه ها می توان به افزایش فضا برای نگهداری و کابینت، افزایش فضای کار در آشپزخانه و جداسازی فضای نشیمن از فضای آشپزخانه اشاره کرد. در هنگام خرید کابینت می‌توانید از کابینت ممبران استفاده کنید.

امروزه با گسترش تکنولوژی و همچنین دانش طراحی در زمینه تولید و ساخت کابینت آشپزخانه، طرح‌های بسیاری برای جزیره آشپزخانه موجود می‌باشد. همان طور که ذکر شد یک جزیره باید متناسب با فضای آشپزخانه طراحی و یا انتخاب شود. هنگام خرید کابینت حتما به این مورد توجه کنید. توجه داشته باشید که جزیره باید حداقل یک متر با کابینت های اطراف خود فاصله داشته باشد، تا رفت و آمد در اطراف آن مشکل نباشد.

و در آخر، اگر شما نیز مانند سایر افراد زیبا پسند که زیبایی دکوراسیون منزل خود به ویژه آشپزخانه اهمیت می‌دهید می‌توانید به سایت سازا دیزاین مراجعه و جهت سفارش و خرید کابینت آشپزخانه، کابینت ممبران، جزیره آشپزخانه خود هر چه زودتر اقدام کنید. گروه صنعتی سازا دیزاین یکی از بزرگترین و تخصصی‌ترین شرکت‌ها در زمینه طراحی و تولید کابینت آشپزخانه در سطح ایران می‌باشد، کابینت‌های تولید شده توسط شرکت سازا دیزاین از مرغوب‌ترین کیفیت و مناسب‌ ترین قیمت‌ها برخوردار هستند.

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 18:07

امروزه محصولات صنعتی بسیاری در سطح بازار یافت می شوند که یکی از آن ها فلنج نام دارد.
فلنج ها کاربرد های گوناگونی را به خود اختصاص داده اند که در این قسمت از مقاله قصد داریم آن ها را به طور کامل برایتان شرح دهیم. لذا خواهشمندیم تا انتها با ما همراه بمانید و از مطالب ذکر شده بهره کافی و لازم را ببرید.
 

 
فلنج چیست؟
برای این که بتوانید با کاربرد های فلنج آشنا شوید، در ابتدا می بایست از مفهوم آن آگاه گردید.
برای این که بتوان انشعابات و لوله ها را با صرف کم ترین زمان ممکن به یکدیگر متصل نمود، می بایست از فلنج ها استفاده نمود. این محصول اغلب در پروژه های ساختمانسازی مد نظر افراد قرار می گیرد.
انواع فلنج
لازم است بدانید که فلنج انواع گوناگونی دارد که هر یک از آن ها کاربرد های متفاوتی را به خود اختصاص می دهد. برخی از انواع فلنج ها عبارت اند از:
•    فلنج گلودار
اولین فلنجی که می خواهیم به شرح آن بپردازیم، فلنج های گلودار می باشد. ظاهر فلنج های گلودار مخروطی شکل است و می توان از آن ها برای اتصال لوله ها به یک دیگر استفاده نمود.
برخی از افراد ممکن است با خود بپرسند که فلنج گلودار را نمی توان در لوله کشی هایی که در آن ها جریان سیالات وجود دارند استفاده کرد، اما باید بگوییم که این فرضیه کاملا نادرست تلقی می شود، زیرا جنس این فلنج ها کاملا مقاوم می باشد و افراد می توانند آن ها را در دما های بالا نیز استفاده کنند.

 
•    فلنج کور
از دیگر انواع فلنج که در این قسمت از مقاله می خواهیم برایتان شرح دهیم، فلنج کور می باشد که از مزایای بسیاری برخوردار است و طرفداران متعددی را به خود اختصاص داده.
در بسیاری از مواقع می بایست خطوط لوله کشی ها و یا حتی انشعابات را به طور کامل مسدود نمود و جریانات را از این طریق قطع کرد، فلنج کور نیز می تواند این اقدام را به خوبی انجام دهد و به مسدود سازی لوله ها پرداخت.
فلنج کور مقاومت بسیاری نسبت به دیگر فلنج ها در بر خواهد داشت و افراد می توانند از آن با اطمینان خاطر و خیال راحت استفاده کنند.
 

 
•    فلنج اسلیپون
یکی از محبوب ترین فلنج ها، به فلنج اسلیپون اختصاص می یابد که امروزه به طور فراوان در سطح بازار مشاهده می شود.
فلنج های اسلیپون را می توان در صنایع مختلفی همچون نفت و گاز مورد استفاده قرار داد و از مزایای فوق العاده آن بهره مند گردید.
لازم به ذکر است که این فلنج ها را به هیچ وجه نمی توان در محیط هایی با دمای بسیار بالا استفاده نمود، بلکه این فلنج به دلیل ساختار خود تنها برای دما های معمولی و کم مناسب خواهد بود.
اگر قصد استفاده از فلنج ها را در دمای بالا دارید، به شما پیشنهاد می دهیم تا فلنج گلودار را مد نظر خود قرار دهید و در اسرع وقت به خریداری آن نیز بپردازید.
اگر می خواهید فلنج اسلیپون را برای کسب و کار خود تهیه کنید، باید توجه داشته باشید که می بایست به جوش داخلی و خارجی آن نیز بپردازید.
 

 
•    فلنج ساکت ولد
آخرین نوع از فلنج که قصد شرح آن ها را داریم، فلنج ساکت ولد می باشد. این فلنج نیز همانند فلنج اسلیپون باید برای نصب کامل جوش بخورد تا به هیچ وجه دچار لغزندگی نشود.
بسیاری از افراد ممکن است با نحوه جوش کاری فلنج ساکت ولد آشنا نباشند، به همین منظور باید بگوییم که برای جوش دادن این محصول می بایست به جوش داخلی و خارجی بپردازید.
افراد می توانند در خطوط لوله کشی از فلنج ساکت ولد استفاده نمایند و روند کار خود را بهبود ببخشند.
این فلنج ها را می توان در دماهای معمولی و کم مورد استفاده قرار داد و از آن در سال های متوالی استفاده نمود.
کاربرد و مزایای فلنج ها
همانطور که تاکنون متوجه شده اید، فلنج ها می توانند کاربرد متعددی را در بر داشته باشند که برخی از آن ها عبارت اند از:
•    اتصال لوله به تجهیزات
اولین کاربرد فلنج ها، اتصال لوله ها به تجهیزاتی همچون کمپرسور ها، پمپ ها و... می باشد.
افراد با استفاده از این محصول می توانند به راحتی و در کم ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام داده و به روند کاری خود سرعت ببخشند.
•    قیمت مقرون به صرفه
یکی از مهم ترین ویژگی فلنج ها، قیمت مقرون به صرفه و مناسب آن ها است. افراد می توانند با صرف کم ترین هزینه ممکن، این محصول را برای خود خریداری کرده و آن را در صنعت های گوناگون مورد استفاده شان قرار دهند.
•    تغییر متریال در لوله
لازم به ذکر است که با استفاده از فلنج ها، می توان به تغییر متریال در لوله های صنعتی نیز پرداخت و کیفیت آن ها را بهبود بخشید.
•    اتصال به شیر ها
فلنج ها را می توان به راحتی به شیر ها و دیگر ابزار های موجود در لوله کشی متصل نمود.
سخن پایانی
همانطور که تاکنون متوجه شده اید، یکی از محصولات صنعتی مهم فلنج ها می باشند که می توانند به طور همزمان کاربرد های گوناگونی را به مخاطبان خود ارائه دهند.
به همین منظور در این قسمت از مقاله سعی نمودیم تا شما را به طور کامل و جامع با انواع فلنج و کاربرد آن ها آشنا کنیم. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید در صورت لزوم به تهیه و خریداری فلنج مد نظر تان بپردازید و از مزایای متعدد آن نیز بهره مند گردید.
rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : فلنج, نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 141 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 13:27

شیر توپی یا بال ولو یکی از رایج ‌ترین و کاربردی‌ ترین شیرهای صنعتی می باشند که بسیارمورد استفاده قرار می‌ گیرند. این شیرها همان ‌طور که کاربرد بسیار زیادی دارند دارای جزئیات ساده ای هم هستند. به ‌عنوان مثال در ساخت آن‌ ها از یک گوی و چرخ ‌دنده هایی استفاده‌ شده است که تنها با یک دست می ‌توان آن ‌ها را کنترل کرد.

کاربردهای بال ولو یا شیر توپی در صنعت

شیرهای توپی کاربردهای بسیار زیادی دارند و جزو دسته قوی‌ ترین شیرها برای کنترل جریانات شناخته می ‌شوند. حال در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با کاربردهای بیشتر شیرهای توپی در صنعت آشنا سازیم.

شیر توپی یا بال ولو چیست؟

همان‌ طور که بیان شد شیر توپی یا بال ولو یکی از کاربردی ‌ترین و حتی رایج‌ ترین شیرهای صنعتی است. این شیرها جزئیات ساده ای دارند و این موضوع باعث کارکرد ساده و راحت با آن شده است.

شیرهای توپی در کل دارای یک گوی فلزی و چرخ‌ دنده‌ های می ‌باشد و تمام کار آن ها هم با همین تجهیزات است. عملکرد شیرها به این ‌گونه می باشد که توپ ‌های فلزی یا همان گوی‌ ها در میان شیر قرار گرفته‌ و چرخ دنده هایی اطراف آن ‌ها را پوشانده‌ است.

این چرخ‌ دنده‌ ها به یک دسته متصل هستند که این دسته قابلیت کنترل مثل باز و بسته کردن شیر و… را بر عهده دارند. زمانی ‌که شیر باز و بسته می ‌شود این گوی حرکت کرده و باعث قطع شدن یا وصل شدن جریانات سیالات می‌ شود.

از همین ‌رو می ‌توان گفت به دلیل وجود گوی موجود در این مدل شیرهای صنعتی، قدرت بالایی در کنترل جریانات دارند. همان‌ طور که شیرهای توپی مزایای بسیار زیادی دارند و در اکثر مشاغل هم از آن ها استفاده می شود، می‌ توان گفت؛ شیرهای توپی ‌ضعف ‌هایی هم دارند.

البته نمی‌ توان اسم آن ‌ها را ضعف گذاشت. در مقایسه با شیرهای صنعتی دیگر می‌ توان گفت شیرهای توپی یا بال ولو از نظر قیمتی کمی گرانتر هستند و از نظر وزنی هم سنگینتر از بقیه شیرها می باشند.

البته همانطور که بیان شد این موارد از معایب شیرهای توپی نیستند و باعث هم نشده ‌اند تا افراد برای خرید شیرهای توپی اقدام نکنند؛ زیرا کاربرد آن ‌ها در صنعت به این معناست که این نقاط ضعف کوچک اصلا به چشم نیایند و از همین رو در بیشتر صنایع و مشاغل بزرگ هم از شیرهای توپی به عنوان یک شیر صنعتی پر کاربرد استفاده می نمایند.

کاربردهای شیر توپی در صنعت

کاربردهای شیر توپی در صنعت

شیر توپی علاوه‌ بر این که انواع مختلفی دارد؛ از همه مدل‌ های آن‌ ها برای کارهای مختلف استفاده می کند. در کل برای مشاغل و صنایعی که با جریان سیالات در ارتباط هستند از آن ها استفاده بسیاری می ‌شوند.

به‌ عنوان مثال یکی از کاربردهای آن‌ ها برای کنترل جریانات که معمولا نفت و گاز می‌ باشد، استفاده می کنند؛ اما در کل به دلیل جنس خوب و کیفیت عالی شیرهای توپی از نظر جنس، اندازه و غیره مورد استفاده بسیاری از صنعت ها قرار می‌ گیرند که در ادامه برخی از کاربردهای کلی شیرهای توپی را برای شما شرح می‌ دهیم.

استفاده از شیر توپی در نفت و گاز

استفاده از شیر توپی در نفت و گاز

یکی از رایج ‌ترین صنعت هایی که از شیر توپی و انواع آن استفاده می‌ کنند، صنایع نفت و گاز می ‌باشد. از آنجایی ‌که به‌ سرعت می ‌توان این شیرها را باز و بسته کرد و کامل آن ها را کنترل نمود، از آن‌ ها یا به ‌صورت مستقیم یا به‌ صورت غیر مستقیم در صنایع نفت و گاز استفاده می‌ کنند. همچنین این شیرها وزن کمی دارند و دوام آن ‌ها هم بسیار بالا است.

به‌ عنوان مثال حتی در پرفشارترین جریانات هم می ‌توانند به‌ خوبی مقاومت کنند. از آنجایی‌ که نفت و گاز هم دو ماده بسیار مهم و شیمیایی هستند، باید از شیرهای صنعتی در آن ‌ها استفاده کرد که کاربرد راحت و عملکرد عالی داشته باشند. ازهمین‌ رو شیرهای توپی یا بال ولو و انواع آن ‌ها انتخاب و گزینه بسیار مناسب می ‌باشند.

استفاده کردن از شیرهای توپی به دلیل کیفیت بالا

شیر توپی همانطور که ذکر شد کیفیت بالایی هم دارد. به‌ عنوان مثال در اثر فشار جریانات، آب‌ ها، گردوغبار و غیره آسیب نمی ‌بینند. به‌ همین دلیل دوام بالای آن ‌ها باعث شده تا عمر طولانی داشته باشند و خرید مجدد شیر را برای مخاطبان به وجود نیاورند. از همین‌ رو خیلی از افراد به دلیل کیفیت و عمر زیاد آن ‌ها برای خرید نیز اقدام می ‌کنند و در مصارف شغل ‌های مختلف از شیرهای توپی یا بال ولو استفاده می‌ کنند.

کاربرد ساده

علاوه‌ بر موضوعاتی که در بالا بیان شد کاربرد و کارکرد با شیرهای توپی هم ساده می ‌باشد. به ‌عنوان مثال شما تنها با یک دست می‌ توانید شیر را ببندید یا باز کنید. از این‌ رو کاربرد ساده‌ آن‌ ها باعث شده‌ است تا همه افراد بتوانند به‌ راحتی از شیرها استفاده کنند.

البته باید ذکر کنیم که در کل شیرهای توپی مقاومت بالایی دارند. همان‌ طور که در مطالب بالاتر هم بیان شد آن‌ ها می ‌توانند حتی در جریانات بسیار پرفشار هم نیز مقاوم باشند و بدون نشتی و حتی کوچکترین اتفاقی از سیالات و جریانات جلوگیری نمایند.

قابل نصب بر روی هر لوله‌ای

یکی دیگر از کاربردهای شیر توپی که جزو مزایای آن‌ ها محسوب می‌ شود این است که این شیرها بر روی‌ هر لوله ای هم نصب می ‌شوند. یعنی شیرهای توپی در سایزهای بزرگ و کوچک تولید شده و شما می‌ توانید هم برای لوله‌ های باریک و هم از مدل‌ های بزرگ، از شیرهای توپی و یا بال ولو استفاده کنید.

در واقع توجه داشته باشید که این شیرها به دلیل قیمت کم و کاربرد بسیار زیادی که دارند بسیار مورد استفاده افراد قرار می‌ گیرند. شاید در بالا بیان کردیم که قیمت زیاد یکی از از ضعف های شیرهای توپی است؛ اما این قیمت تنها یک تفاوت چند رقمی کم در مقایسه با بقیه شیرهای صنعتی دارند.

در کل قیمت شیرها به ‌گونه‌ای است که همه قشر افراد توانایی خرید آن ‌ها و استفاده را هم دارند. همچنین شیرهای توپی بر روی انواع لوله‌ ها که نصب می ‌شوند اصلا جدا نشده و مشکلاتی را هم ایجاد نمی ‌کنند.

نمکستان

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : بال ولو , شیر توپی , نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 13:16

همه افراد تمایل دارند فعالیت های کاری خود را در یک فضای ارام و دلنشین انجام دهند تا بتوانند بدون احساس خستگی به کار خود ادامه دهند. به همین دلیل مدیران ادارت و دفاتر کاری مختلف، همواره به دنبال راهی برای طراحی دکوراسیون محل کار خود هستند تا یک فضای مناسب برای کارمندان خود به وجود بیاورند.

یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش ها برای طراحی دکوراسیون و یا جداسازی فضاها در محیط های اداری و کاری، استفاده از پارتیشن می باشد. در این مطلب تصمیم داریم شما را با تاثیرات و اهمیت پارتیشن در بهتر شدن فضای کاری اشنا کنیم. همراه ما باشید!

پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن اداری برای طراحی دکوراسیون و جداسازی فضا در دفاتر و محیط های اداری استفاده می شود. به کمک پارتیشن می توان از فضای در دسترس به صورت بهینه استفاده کرد و محیطی آرام و دلنشین برای فعالیت کارمندان به وجود آورد. در نتیجه استفاده از این پارتیشن ها باعث بهبود راندمان کاری کارکنان خواهند شد.

پارتیشن های اداری در انواع پارتیشن ام دی اف، شیشه ای و… وجود دارند و در ابعاد مختلف و دلخواه قابل سفارش هستند. نصب پارتیشن ها بسیار راحت بوده و برای خرید و سفارش آن ها هم به هزینه های چندانی نیاز نیست. یعنی با کمترین هزینه می توان فضایی ارام، دلنشین، و بدون مزاحمت را برای کارکنان فراهم کرده و محیط و دکوراسیون دفتر و یا شرکت را هم زیباتر کرد.

 

دلایل استفاده از پارتیشن در فضای کاری

استفاده از پارتیشن در محیط های اداری تاثیرات مثبت زیادی روی فضای کاری خواهد داشت. مهم ترین مزایای این ابزار برای بهتر شدن فضای کاری به شرح زیر است:

۱ – افزایش حریم خصوصی کارمندان:

یکی از اصلی ترین و اولین دلایلی که مدیران تصمیم گرفتند برای طراحی دکوراسیون شرکت و دفاتر خود از پارتیشن استفاده کنند، فراهم کردن یک فضای شخصی برای هرکدام از کارمندان بود. به کمک پارتیشن می توان فضای شرکت یا دفتر را به بخش های مختلفی تقسیم کرد. به این ترتیب هر کدام از کارمندان در قسمت مخصوص خود مشغول کار شده و در آرامش و فضایی خصوصی به انجام وظایف می پردازد.

 

۲ – کاهش صداهای مزاحم:

وجود سروصداهای مزاحم می تواند تمرکز کارکنان را به هم بریزد و در روند کار آن ها اختلال ایجاد کند. پارتیشن ها می توانند تا حد زیادی این سروصداهای مزاحم را کاهش داده و از حواس پرتی کارکنان جلوگیری نمایند.

برای مثال به کمک پارتیشن ها، مکالمات همکاران دیگر، رفت و آمد افراد و… مزاحم کارمندان نخواهد شد و آن ها می توانند تمام تمرکز خود را روی فعالیت کاریشان قرار دهند.

اگر در دفتر یا شرکت شما سر و صدای زیادی وجود دارد و یا محل کارتان به مراکز پر رفت و آمد و شلوغ شهر نزدیک است، می توانید از پارتیشن های دوجداره استفاده کنید که کاملا عایق صدا هستند.

 

۳ – استفاده بهینه از فضا:

به کمک پارتیشن ها می توان به بهترین شکل ممکن از فضای موجود استفاده کرد. این پارتیشن ها به راحتی جمع می شوند و فضای بسیار کمی اشغال می کنند. از طرفی دیگر، به کمک این پارتیشن ها می توان فضای دفتر را تقسیم کرد و بخش خاصی از دفتر را به هر کارمند اختصاص داد.

 

۴ – زیباسازی محیط کار:

پارتیشن ها ظاهر زیبایی دارند و می توانند جلوه ای بسیار شیک و مدرن به فضای دفتر ببخشند. تنوع طرح ها و مدل های آن ها هم بسیار بالاست و شما می توانید به راحتی یک پارتیشن متناسب با سبک و حوزه کاری خود انتخاب نمایید. این کار هم به زیبایی فضای کاری و حرفه ای تر نشان دادن دفتر شما کمک می کند، و هم باعث افزایش رضایت کارمندان خواهد شد.

شما می توانید ترکیبی از پارتیشن های ام دی اف و شیشه ای را برای طراحی دکوراسیون محیط کاری خود به کار ببرید. با این کار هم به زیبایی آن محیط کمک می شود و هم نور طبیعی برای کارمندان فراهم خواهد شد.

شما حتی می توانید نام تجاری و یا عکس هایی از پروژه های موفق خود را هم روی این پارتیشن ها حک کنید تا در همان نگاه اول توجه افراد را به خود جلب نمایند.

 

۵ – بهبود تهویه هوا:

یکی دیگر از مهم ترین مزایای پارتیشن ها این است که باعث بهبود تهویه هوا در داخل دفتر می شوند. استفاده از این ایده برای دفاتری که پنجره های کمی دارند فوق العاده است و باعث می شود کارکنان با احساس رضایت بیشتری به انجام فعالیت های خود بپردازند.

نتیجه گیری

فراهم کردن یک فضای کاری مناسب برای کارکنان می تواند روی افزایش راندمان کاری آن ها تاثیر داشته باشد. زمانی که حجم و کیفیت کار بیشتر شود، احتمال موفقیت آن مجموعه هم بیشتر خواهد شد.

در نتیجه استفاده از پارتیشن در دفاتر کاری و اداره ها باعث موفقیت آن مجموعه شده و به کسب درآمد بیشتر منجر می شود. پرچین تولید کننده ای است که می تواند این امکان را برای شما فراهم کند، با خرید پارتیشن های اداری از پرچین محیط زیبا و آرام را برای کارمندان خود فراهم کنید.

منبع: خبرگزاری 24 آنلاین

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 147 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 13:12

کابینت‌هایی که از جنس چوب هستند بسیار شکیل و زیبا هستند و ظاهری منحصر به فرد به آشپزخانه می‌دهند. برای ساخت کابینت‌های چوبی از چوب درختانی همچون افرا، بلوط و گردو استفاده می‌شود. این کابینت‌ها دارای طرح و رنگ‌های مختلفی هستند.

امروزه کابینت به یکی از مهمترین بخش‌های آشپزخانه تبدیل شده است، از همین رو انتخاب کابینت متناسب و باکیفیت به امری ضروری تبدیل شده است. باید ذکر کنیم که هنگام خرید کابینت باید به استحکام و کیفیت و رنگ کابینت توجه داشته باشید. شرکت سازا دیزاین یکی از بزرگترین و تخصصی‌ترین شرکت‌ها در زمینه طراحی و تولید انواع کابینت آشپزخانه در ایران است که آماده خدمت رسانی به تمامی شما عزیزان در سراسر ایران می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت سازا دیزاین نسبت به سفارش و خرید کابینت آشپزخانه خود اقدام کنید. کابینت‌های آشپزخانه انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه مقاله سعی شده است انواع کابینت آشپزخانه را نام برده و مزایا و معایب آنها را بررسی کنیم.

 

کابینت چوبی

کابینت‌هایی که از جنس چوب هستند بسیار شکیل و زیبا هستند و ظاهری منحصر به فرد به آشپزخانه می‌دهند. برای ساخت کابینت‌های چوبی از چوب درختانی همچون افرا، بلوط و گردو استفاده می‌شود. این کابینت‌ها دارای طرح و رنگ‌های مختلفی هستند.

مزایای کابینت چوبی

از مزایای کابینت‌های چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابینت‌های چوبی ظاهری به روز و شیک دارند که نمایی بسیار لاکچری به آشپزخانه شما می‌دهند.
  • از آنجایی که متریال استفاده شده در ساخت آنها از دل طبیعت است، فضایی گرم و صمیمی را به خانه ی شما می‌بخشند.
  • کابینت‌های چوبی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردارند، و می‌توان از دسته و یراق‌آلات دیگری برای آنها استفاده کرد.

معایب کابینت چوبی

از معایب کابینت‌های چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت کم در برابر رطوبت و متورم و پوسته پوسته شدن آنها در صورت نفوذ آب از بزرگترین معایب کابینت‌های چوبی است.
  • کابینت‌های چوبی نسبت به سایر انواع کابینت‌ها گران‌تر می‌باشند.
  • مدت زمان تولید و ساخت و نصب کابینت‌های چوبی تقریبا زیاد است.

کابینت پی وی سی

کابینت‌های پی وی سی یکی از انواع کابینت آشپزخانه می‌باشد که از پلاستیک فشرده شده ساخته می‌شوند. این کابینت‌ها برخلاف کابینت‌های چوبی از متریال مصنوعی ساخته می‌شوند.

مزایای کابینت پی وی سی

  • این کابینت‌ها در برابر رطوبت مقاومت نسبتا بالایی دارند، پوسته پوسته و متورم نمی‌شوند.
  • در مقابل ضربه و خط و خش مقاومت قابل توجهی دارند.
  • کابینت‌های پی وی سی به آسانی نصب می‌شوند.
  • دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند.
  • در مقابل مواد قلیایی و اسیدی دارای مقاومت قابل توجهی می‌باشند.

معایب کابینت پی  وی سی

از بزرگترین معایب کابینت‌های پی وی سی تجزیه‌ناپذیری و ناسازگاری آن با طبیعت است.

کابینت های گلاس

در هنگام خرید کابینت ممکن است اسم های گلاس به گوشتان خورده باشد. کابینت های گلاس از ام دی اف با روکشی پلاستیکی ساخته می‌شود. این نوع کابینت آشپزخانه دارای سطحی صاف و صیقلی می‌باشد که طرفداران بسیاری نیز دارد.

مزایای کابینت های گلاس

  • این کابینت دارای سطحی براق و شیشه ای است که قابلیت بازتاب نور را دارد. بنابراین برای آشپزخانه‌هایی که نور کمتری دارند مناسب است. برای آشپزخانه‌های کوچک نیز مناسب‌تر است.
  • با توجه به سطح صاف و صیقلی که دارند تمیز کردن آنها کار بسیار راحتی است.

معایب کابینت های گلاس

  • این کابینت ها نسبت به خط و خش مقاومت کم تری دارند.
  • در برابر ضربه تا حدودی ضعیف است و سریعا آسیب می بینند، باید از برخورد چاقو و اجسام نوک تیز به آن ها جلوگیری شود.

کابینت فلزی

نوعی دیگر از کابینت آشپزخانه، کابینت های فلزی هستند. کابینت های فلزی در سه نوع فولادی، گالوانیزه و استیل تولید و عرضه می شوند. امروزه با وجود کابینت های مدرن دیگر استفاده از کابینت های فلزی کم تر شده است.

مزایای کابینت فلزی

  • کابینت های فلزی سبک هستند و نصب راحت تری دارند.
  • خرید کابینت فلزی ارزانتر و مقرون به صرفه تر است.
  • کابینت های فلزی در هر مکانی قابل استفاده هستند.

معایب کابینت فلزی

  • کابینت های فلزی که از فولاد ساخته شده‌اند نسبت به رطوبت و زنگ زدگی مقاومت زیادی ندارند، اما کابینت هایی که گالوانیزه هستند در برابر زنگ زدگی و رطوبت دارای مقاومت بهتری هستند.
  • از کابینت هایی که از استیل ساخته شده اند در مکان های صنعتی بیشتر استفاده می‌کنند.
  • این نوع کابینت آشپزخانه رنگ بندی و طرح های محدودی دارند.

کابینت ممبران

امروزه خرید کابینت ممبران بیش از پیش شده است. کابینت ممبران به دلیل طراحی شیک و منحصر به فردی که دارد مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است. این نوع کابینت ها از جنس چوب هستند که با روکشی از پی وی سی پوشیده شده اند.

مزایای کابینت ممبران

  • خرید کابینت ممبران مقرون به صرفه و ارزان تر از سایر انواع کابینت است.
  • دارای تنوع گستره ای در طرح و رنگ می باشد.
  • کابینت ممبران دارای ظاهری بسیار شکیل و زیبا و منحصر به فرد است.
  • کابینت ممبران علاوه بر سبک کلاسیک در سبک مدرن نیز تولید می شود.

معایب کابینت ممبران

  • این نوع کابینت آشپزخانه در مقابل گرما و نور خورشید مقاومت کمی دارد.
  • در صورتی که در ساخت آن از چسب بی کیفیت استفاده شده باشد، امکان این که طرح آن از بین برود زیاد است.
  • در صورت نبودن رنگ مشابه با روکش کابینت، ممکن است تعمیر آن امکان پذیر نباشد.

کابینت ام دی اف

این نوع کابینت آشپزخانه از فیبر سفت و یا نرم متراکم شده ساخته شده است. این نوع کابینت با روکش های چوبی و یا غیر چوبی و رنگ پوشیده شده است.

مزایای کابینت ام دی اف

  • مقاومت این کابینت ها در برابر ضربه و حرارت بالاست.
  • دارای تنوع در طرح و رنگ زیادی هستند.
  • علاوه بر قیمت مناسبی که دارند دارای طول عمر زیادی نیز هستند.
  • دارای وزن سبکی می باشند و به راحتی می توان آنها را تمیز کرد.

معایب کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف در برابر رطوبت مقاومت کمی دارد، و در صورت نفوذ آب متورم و پوسته پوسته می شوند.

در این مقاله سعی کردیم تا انواع کابینت آشپزخانه را نام برده و مزایا و معایب آن ها را بررسی کنیم. برای سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه می توانید به وب‌سایت سازا دیزاین مراجعه و علاوه بر مشاهده نمونه کارهای این شرکت نسبت به سفارش کابینت مورد نظر خود اقدام کنید.

منبع: راه دانا

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 87 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 19:55

همان طور که می دانید ویلا چوبی به بنایی اطلاق می شود که در آن یک ‌هارمونی بسیار خوب بین ساختمان و طبیعت پیرامون ایجاد شود. نکته ای که باید در این مورد به آن  توجه کنیم این است که برای ساخت ویلا از طرح مناسبی استفاده شود. ساخت ویلا در حالت کلی دارای پروسه طولانی و زمانبری می‌باشد که دارای مراحل مختلفی است.

 



 

ویلا را بخریم یا بسازیم؟

البته بهتر است بدانید که انتخاب هر کدام از گزینه‌های بالا، بستگی به شرایط مالی، ایده آل‌های مورد نظر شما عزیزان  از طراحی ویلا و قصد شما از داشتن ویلا، که برای استفاده شخصی باشد یا سرمایه گذاری، متفاوت خواهد بود. بهتر است که تمامی معیار ها را هنگام ساخت یا خرید ویلا در نظر داشته باشید.

1- اگر زمان در اولویت شما می باشد و برای داشتن ویلا عجله دارید، خرید ویلا تصمیم مناسب تری است.

2- در صورتی که سرمایه مورد نیاز به طور کامل فراهم است، بهتر است با کمی‌جست و جو، ویلای مورد نظر خود را پیدا کنید و در نهایت آن را خریداری کنید. البته در این شرایط و نواسانات اقتصادی، ممکن است پس از گذشت زمان نتوانید با سرمایه خود ویلایی با معیار‌های مورد نظر را بسازید یا حتی خریداری کنید پس بهتر است پس از اطمینان کامل در مورد انتخاب ویلای مناسب آن را بخرید.

3- اگر محدودیت مالی ندارید و هزینه‌ها برای شما مشکل ساز نیست، ساخت ویلا بهتر است.

4- برای ساخت ویلا به امنیت مالی احتیاج دارید تا بتوانید با خیال راحت از پس تمام هزینه‌های ساخت ویلا در حین پروسه اجرا بر آیید.

5- اگر به دلایل مختلف شرایط انجام کار‌های اداری را ندارید، ویلا بخرید. ممکن است به دلیل عدم تجربه کافی در امور اداری، نداشتن زمان یا اطلاعات کافی در مورد قوانین نتوانید امور اداری را طی کنید پس خریدن ویلا کاری عاقلانه تری است.

بنا براین اگر نقشه و پلان خاصی برای ویلا در نظر دارید و می‌خواهید با مصالح با کیفیت و ایده آل خود ویلا داشته باشید، آن را بسازید.

ساخت ویلای استاندارد

به طور کلی زمانی که برای ساخت یک ویلا، فرآیندها به صورت استاندارد و درست صورت پذیرد. نتیجه ی کار ایجاد یک بنای با کیفیت می‌باشد و همچنین امکانات رفاهی و آسایش بسیار بالایی را در آن برای ساکنین خود ایجاد می‌کند و از ارزش مالی بسیار بالاتری نسبت به املاکی که به صورت استاندارد و اصولی ساخته نشده است، برخوردار می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که تمام اصول مقاوم سازی و طراحی به صورت استاندارد و درست رعایت و اجرا گردد و در نهایت بتوانیم یک ویلای با کیفیت و مناسب ارائه دهیم.

برآورد هزینه ی ساخت ویلا

زمانی که از یک خانه ویلایی صحبت می‌کنیم کیفیت‌های متفاوتی در ذهن ما شکل می‌گیرد و ممکن است هر کس با دیدگاهی متفاوت به این بنای ارزشمند نگاه کند. طبیعتا استفاده از مصالح گران قیمت باعث بالا رفتن هزینه ها نیز می‌شود. محوطه‌سازی به عنوان یکی از گام های اصلی ساخت ویلا می باشد. یکی از نکات حائز اهمیت برای ساخت ویلای ایده‌آل در شمال، محوطه‌سازی خوب است؛ لذا باید اطلاعات جامع و کاملی از فضای محوطه داشته باشیم.

نکاتی که هنگام انتخاب ویلا باید مد نظر قرار گیرد

  • آب و هوای منطقه
  • نوع خاک
  • توپوگرافی یا نقشه زمین

استخدام طراح ماهر

برای طراحی فضاهای داخلی ویلا از یک طراح خبره کمک بگیرید. طراحان با به‌کارگیری عناصر مناسب در هر فضا هارمونی فوق العاده‌ای ایجاد می کنند. طراحان متبحر این امکان را به شما می‌دهد تا در یک محیط امکانات مختلفی را داشته باشید و از تمامی بخش‌های زمین به‌خوبی بهره ببرید. طراح ویلا با توجه به نوع نیاز شما محیط‌های مختلفی را برای شما خلق می‌کند. محیط‌هایی از قبیل فضای مطالعه، فضایی برای آشپزی کردن در فضای باز، محیطی خاص برای بازی کودکان، محیطی مناسب برای پیاده‌روی و غیره.

انتخاب یک سبک خاص در ساخت ویلای چوبی

برای ساخت ویلا در شمال سبک دلخواه خود را در نظر گرفته و سپس طبق آن پیش روید. با در نظر گرفتن یک سبک خاص و مشورت با طراح متبحر و بهره‌گیری از ایده‌های او، ویلای رویایی خود را خواهید داشت.  اگر یک ایده واحد مدنظر داشته باشید، دیگر عناصر نامناسب برای ویلای خود انتخاب نمی‌کنید.

نقشه ساخت ویلای چوبی

همه چیز با طرح و نقشه شروع می شود. شما باید بدانید که می خواهید ویلای خود را چگونه بسازید. در حقیقت یک مهندس معمار یا ناظر بر اساس همین نقشه است که عملیات ساخت ویلا را پیش می برد. شما باید بدانید که در ویلایتان چه چیزی می خواهید. آشپزخانه کجا باشد، اتاق خواب ها چگونه باشند، ورودی منزل و استخر و حیاط و …را تعیین کرده باشید.

در طول کشیدن نقشه ی ویلاست که متوجه کم وکاستی های پروژه خواهید شد. بهتر است در این مرحله به سراغ یک مهندس نقشه کش بروید. احتمال دارد که مهندس نقشه کش چندین طرح مختلف در اختیار شما قرار دهد و به این ترتیب شما برای انتخاب یکی از آن ها اقدام کنید. هنر نقشه خوانی نیز نیازمند مهارت است. شما باید بدانید که منظور مهندس نقشه کش از علائم و نشانه هایی که در نقشه گذاشته است چه هست.  می توانید به کمک یکدیگر طرح جزئی ویلا را دربیاورید. یادتان باشد که همه چیز باید بر اساس سلیقه شما پیش برود. بنابراین از گفتن چیزهایی که می خواهید در ویلایتان داشته باشید، پرهیز نکنید. اجازه بدهید که مهندس نقشه کش از خواسته های شما باخبر باشد. او خود بهتر می داند که چگونه به بهترین نحو ممکن، نیازهای شمارا روی نقشه پیاده سازی کند. بنابراین مرحله ی نقشه کشی را جدی بگیرید. چراکه بعدازآن دیگر فرصتی برای تغییر نقشه نخواهید داشت چراکه روند ساخت ویلا آغازشده است.

چوبین ویلا (سازنده ویلا چوبی, خانه  چوبی، کلبه چوبی و آلاچیق)، چوب مورد نیاز خود را مستقیما وارد می کند و فرآوری های لازم استفاده در ساخت ویلا چوبی را برروی آن انجام می دهد. شما مشتریان عزیز می توانید جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت چوبین ویلا مراجعه فرمایید.

منبع: دانشجو اینترنشنال

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 85 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 19:02

 

کابینت آشپرخانه یکی از مهم ترین قسمت در دیزاین خانه به شمار می رود، بنابراین در انتخاب و خرید آن باید توجه کرد. اگر در خرید کابینت آشپرخانه دقت کنید دکوراسیون آشپزخانه شما بسیار زیباتر می شود. امروزه کابینت های گلاس مورد توجه بسیاری از افراد زیبا پسند قرار گرفته است. برای خرید کابینت آشپزخانه، کابینت های گلاس انتخاب مناسب تر و شیک تری می باشد. شرکت طراحی و ساخت سازا دیزاین یکی از شرکت های تخصصی بزرگ در زمینه طراحی و ساخت کابینت های گلاس است. شما عزیزان می توانید برای خرید کابینت آشپزخانه و… به سازا دیزای مراجعه کنید. برای سهولت انتخاب بسیاری از نمونه کار های کابینت های گلاس را نیز می توانید در سایت مشاهده کنید.

 

کابینت های گلاس

کابینت های گلاس نوعی از کابینت ها هستند که از ام دی اف با روکشی براق ساخته شده اند. روکش استفاده شده برای کابینت های گلاس از جنس پلاستیکی مشابه با شیشه ساخته شده است. روکش های ورقه ای که برای ساخت کابینت های گلاس استفاده می شوند از کیفیت بالایی برخوردار هستند، این ورق ها توسط برند های مختلفی طراحی و تولید می شوند. این کابینت ها دارای رنگ بندی های بسیار متنوع و زیبایی می باشند، تنوع رنگ در کابینت های گلاس موجب شده است تا شما راحت تر بتوانید هنگام خرید کابینت های آشپزخانه را با دیگر وسایل خانه ست کنید. یکی از مزایای کابینت های گلاس تنوع بسیار زیاد در طراحی آنهاست.

کابینت های گلاس به سه دسته تقسیم می شوند: دسته اول، شامل کابینت های از پیش ساخته شده است، این کابینت های در انبار شرکت موجود می باشند.

دسته دوم آن دسته از کابینت ها هستند که به صورت نیمه سفارشی ساخته شده اند، این کابینت ها تا حدودی قابل تغییر هستند.

دسته سوم کاملا سفارشی ساخته می شوند. شرکت این نوع کابینت ها را طبق سلیقه و مدل مورد نظر مشتریان خود می سازد.

نکاتی در رابطه با خرید و سفارش ساخت کابینت های گلاس

یکی از مهم ترین نکات در خرید، ساخت و سفارش کابینت های آشپزخانه، ابعاد و اندازه کابینت ها، رنگ بندی کابینت ها، مدل ساخت، نحوه طراحی، و قیمت کابینت های آشپزخانه می باشد. در هنگام سفارش و خرید کابینت های گلاس باید به متراژ آشپزخانه، و ابعاد کابینت ها توجه داشته باشید. قبل از اقدام به خرید کابینت محل نصب کابینت های آشپزخانه را مشخص و به طور دقیق اندازه گیری کنید تا در مراحل ساخت و نصب کابینت آشپزخانه دچار مشکل نشوید. به منظور ساخت کابینت ها باید اندازه عرض، طول، ارتفاع و عمق کابینت های را نیز اندازه گیری کنید و مکان دقیق آن ها را مشخص کنید. لازم به ذکر است که برخی از کابینت های های گلاس از ارتفاع بیشتری برخوردارند، برخی دیگر دارای پایه می باشند و تقریبا چند سانتی متری از سطح زمین فاصله دارند. در هنگام سفارش و خرید کابینت آشپزخانه به رنگ بندی و نحوه ساخت کابینت ها نیز توجه کامل داشته باشید. اگر می خواهید کابینت آشپزخانه را طبق سلیقه خود بخرید سعی کنید با یک کابینت ساز و یا شخصی که در زمینه طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه تبحر دارد مشورت کنید. شرکت سازا دیزاین با دارا بودن مشاوران و متخصصان بسیاری در زمینه تولید و طراحی کابینت های آشپزخانه می تواند از نظر هزینه و زمان نصب شما را راهنمایی کند.

مزایای کابینت های گلاس

از مزایای کابینت های گلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کابینت های گلاس با دارا بودن سطحی صاف و براق قادر هستند که نور دریافتی از محیط را بازتاب کنند. از این رو خود کابینت ها به یک منبع نور تبدیل می شوند، بنابراین می توان گفت که استفاده از این نوع کابینت ها برای آشپزخانه های کم نور بسیار مناسب است.

کابیت های گلاس نسبت به کابینت های ساده زیبا تر هستند. شفافیت و براقی این نوع کابینت ها زیبایی آن ها را دو چندان کرده است. البته لازم به ذکر است که کابینت های گلاس مات نیز تولید می شود اما طرفداران کمتری نسبت به کابینت های براق دارد.

از دیگر مزایای کابینت های گلاس که مورد توجه خانم هاست سهولت تمیز کردن آن ها است. در هنگام خرید کابینت، سعی کنید کابینت هایی را انتخاب کنید که دارای سطح صاف باشند زیرا کابینت هایی که دارای سطوح برجسته و یا فرو رفته هستند گردو خاک بیشتری را در لا به لای خود جمع می کنند. کابینت های گلاس به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند تنها با یک دستمال مرطوب پاک می شوند.

از مزایای دیگر کابینت های گلاس می توان به مقاومت در برابر رطوبت آن اشاره کرد. این کابینت ها برخلاف دیگر کابینت های ام دی اف در برخورد با آب به آسانی متورم نمی شوند.

کابینت های گلاس سفید با توجه به انعکاس نور زیادی که دارند می توانند آشپزخانه شما را بزرگتر و دلباز تر نشان دهند. برای خانه های بزرگ نیز می توانید از کابینت هایی با رنگ تیره استفاده کنید.

قیمت طراحی و تولید کابینت های گلاس

اولین قدم برای ساخت کابینت های گلاس طراحی می باشد. این نوع کابینت ها در طرح های مختلفی تولید و عرضه می شوند. افرادی که در زمینه طراحی و تولید کابینت های گلاس فعالیت می کنند با توجه به کیفیت و طراحی ساده و یا سه بعدی کار خود را با قیمت های متفاوتی ارائه می دهند. یکی از عواملی که در قیمت این کابینت های آشپزخانه تاثیر گذار است زمینی و یا دیواری بودن آن است. عموما کابینت های زمینی ارزان تر از کابینت های دیواری هستند. لازم به ذکر است که قیمت کابینت های گلاس نسبت به سایر کابینت های ام دی اف به صرفه تر و با کیفیت تر است. برای استعلام از قیمت روز کابینت های گلاس می توانید به سایت سازا دیزاین مراجعه کنید. سازا دیزاین یکی از شرکت های تخصصی بزرگ در زمینه تولید کابینت آشپزخانه و کابینت های گلاس می باشد. سازا دیزاین دارای بهترین طراحان و متخصصین در زمینه تولید و ساخت کابینت های گلاس در ایران می باشد. شما می توانید برای سفارش و خرید کابینت آشپزخانه به آدرس اینترنتی sazadesign.com مراجعه کنید.

منبع: جابکسپرت

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 87 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 18:15

یکی از مهمترین لوازم برقی در هر خانه یخچال فریزر است که برای خنک نگه داشتن مواد غذایی دارای فضای کافی است . این وسیله برقی که در خانه همه ما وجود دارد و بصورت شبانه روز کار می کند ، مانند هر وسیله دیگر ممکن است عیب پیدا کرده و نیاز به تعمیر داشته باشد . با تعمیر یخچال فریزر در محل ، مشکل حمل و جابجایی این وسیله سنگین به تعمیرگاه نیز حل شده است . جهت تعمیر و سرویس یخچال فریزر خود کافی است با ویراپارسیان تماس بگیرید .

یکی از مهمترین لوازم برقی در هر خانه یخچال فریزر است که برای خنک نگه داشتن مواد غذایی دارای فضای کافی است . این وسیله برقی که در خانه همه ما وجود دارد و بصورت شبانه روز کار می کند ، مانند هر وسیله دیگر ممکن است عیب پیدا کرده و نیاز به تعمیر داشته باشد . با تعمیر یخچال فریزر در محل ، مشکل حمل و جابجایی این وسیله سنگین به تعمیرگاه نیز حل شده است . جهت تعمیر و سرویس یخچال فریزر خود کافی است با ویراپارسیان تماس بگیرید 

مشکلات و خرابی های رایج در یخچال فریزر

ممکن است با مشکلاتی در یخچال فریزر خود روبرو شوید که نیاز به تعمیر یخچال فریزر داشته باشید . در اینجا به برخی از آنها اشاره کرده ایم :

۱-خنک نکردن یخچال

این وسیله که جهت خنک نگه داشتن مواد غذایی طراحی شده است ، در صورتیکه این کار را درست انجام ندهد ، نیاز به تعمیر و سرویس دارد .در صورت عدم خنک کردن یخچال ، می تواند مشکل کویل های کندانسور باشد که نیاز به تمیز کردن دارد . همچنین موتور فن کندانسور باید بررسی شود که به درستی کار می کند یا خیر . که در صورت خرابی نیاز به تعمیر یخچال فریزر و کمک یک تعمیرکار ماهر دارید .

۲- معیوب شدن MCB یخچال

MCB  که یک قطع کننده کوچک مدار است ، یکی دیگر از علل خرابی در یخچال فریزر می باشد . چنانچه این قطعه معیوب شود، یخچال درست کار نمی کند .

۳-خراب شدن موتور

ممکن است یخچال شما یکدفعه خاموش شود و دیگر روشن نشود ، در این صورت موتور یخچال دچار خرابی شده است و تعویض آن باید توسط تعمیرکار انجام گیرد .

۴-برفک زدن یخچال

برفک زدن یخچال بر اثر جذب رطوبت محیط صورت می گیرد . بنابراین یا یخچال بیش از حد کار می کند ، یا لاستیک درب یخچال خراب است . برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و سرمای درون یخچال و وارد نشدن گرما به یخچال ، هر چند وقت یکبار لاستیک یخچال خود را چک کنید و در صورت لزوم آنرا تعویض کنید .


 

۵-خازن شروع معیوب شود

با روشن شدن یخچال ، برای شروع چرخه یک سیگنال از ترموستات به خازن شروع ارسال می شود تا کمپرسور را مهار کند . با معیوب بودن خازن شروع ، چرخه درست کار نمی کند و ممکن است یخچال حتی روشن نشود . با خرابی ترموستات نیز این چرخه غیرفعال می شود و نیاز به تعمیر یخچال فریزر می باشد .

۶-سرو صدای زیاد یخچال فریزر

این مشکل به سه علت ممکن است ایجاد شود . خرابی پایه های موتور (تراز بودن) ، خرابی فن یخچال و یا لوله های داخلی یخچال که در هر حالت جهت تعمیر یخچال فریزر نیاز به فرد مجرب دارید . اگر پایه های یخچال فریزر به درستی تراز نشوند بعد از مدتی صدای عجیبی تولید می کنند و باعث خرابی یخچال می شود .

۷-سرمای بیش از حد یخچال

اگر ترموستات یخچال خراب باشد ، با تولید سرمای زیاد کارایی دستگاه را کم می کند . دلیل دیگر آن می تواند جدا شدن لوله بلو از جای مخصوص خود و یا خرابی سنسور یخچال باشد .

۸-جریان ناکافی در یخچال

گاهی نیز به علت نبودر جریان یا ولتاژ کافی در یخچال ، این وسیله درست کار نمی کند . باید ولتاژ خروجی یخچال را با دستگاه ولت سنج اندازه گیری کنید .

۹-داغ شدن موتور

داغ شدن موتور می تواند دلایل مختلفی داشته باشد . از جمله : ایجاد مشکل در کمپرسور ، کندانسور و فن خنک کننده . این مسئله در کوتاه مدت مشکلی پیش نمی آورد اما در صورتیکه جدی گرفته نشود ، باعث سوختگی موتور یخچال می شود و هزینه زیادی روی دست شما می گذارد . بنابراین داغ شدن موتور را جدی بگیرید و جهت تعمیر یخچال فریزر اقدام نمایید .

۱۰-نشت آب از یخچال

در صورتیکه کندانسور درست کار کند ولی باز آب از یخچال نشت کند ، مشکل ترموستات است و روی درجه حرارت مناسب قرار نگرفته یا تنظیم نشده است .

۱۱-خالی شدن گاز یخچال

پوسیدگی لوله ها ، خراب شدن درایر و یا سوراخی صفحه داخلی می تواند دلیلی برای خالی شدن یا نشت گاز یخچال شود . علائم آن میتواند  بوی بد ، سرد نشدن یخچال و گرم نبودن لوله های پشت یخچال و وجود روغن روی لوله های پشت است . برای تعمیر آن ابتدا نشت یابی . رفع نشتی صورت می گیرد سپس گاز یخچال شارژ می شود . اگر عمل نشت یابی بدرستی صورت نگیرد ، چند وقت دیگر مجدد گاز یخچال خالی می گردد .


 

۱۲-صدایی بخصوص قبل از شروع به کار یخچال

در صورت روشن کردن یخچال و شنیدن صدایی از آن قبل از اینکه یخچال شروع به کار کند ، چند دلیل ممکن است داشته باشد. ضعیف بودن برق ، معیوب بودن اورلود ، خراب شدن استارت ، نیم سوز بودن موتور و انسداد مسیر گردش کار در یخچال.

نتیجه گیری : یخچال فریزر به دلایل مختلفی دچار خرابی می شود . با مجموعه ویراپارسیان تعمیر یخچال فریزر شما در محل و بدون نیاز به جابجایی انجام می شود.

منبع: تجارت گردان

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 95 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 17:54

از آنجایی که کابینت آشپزخانه جز جدایی ناپذیر آشپزخانه می باشد و تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل دارد در خرید آن باید تمام دقت خود را به کار برد. یکی از انوع کابینتی که امروزه مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته است کابینت ممبران است. کابینت ممبران یکی از شیک ترین و خاص ترین […]

از آنجایی که کابینت آشپزخانه جز جدایی ناپذیر آشپزخانه می باشد و تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل دارد در خرید آن باید تمام دقت خود را به کار برد. یکی از انوع کابینتی که امروزه مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته است کابینت ممبران است. کابینت ممبران یکی از شیک ترین و خاص ترین انواع کابینت آشپزخانه است. سازا دیزاین یکی از طراحان و تولیدکنندگان این نوع کابینت در ایران می باشد، که با داشتن بهترین طراحان و متخصصان در زمینه طراحی و تولید کابینت ممبران توانسته است توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در ادامه مقاله سعی می کنیم که هر آنچه درباره کابینت ممبران باید بدانید را شرح دهیم.

 

کابینت ممبران

کابینت ممبران در واقع از ورقه های ام دی اف، نئوپان و یا چوب ساخته می شود. بعد از ساخته شدن، روکشی از جنس پی وی سی توسط تکنولوژی ای به نام وکیوم بر روی آن چسبانده می شود، به همین خاطر به آن کابینت وکیوم نیز گفته می شود. کابینت ممبران به دلیل داشتن تنوع در طرح و رنگ بسیار شکیل و زیبا هستند و بر زیبایی آشپزخانه شما می افزایند. از کابینت ممبران نه تنها برای کابینت آشپزخانه بلکه برای ساخت کمد و ویترین هم استفاده می شود.

کابینت ممبران در طرح های براق، مات و چوبی نیز ساخته می شود. این نوع کابینت ها در دسته کابینت های کلاسیک قرار می گیرند اما به شکل مدرن نیز می توان آن ها را طراحی و تولید کرد، تنها کافیست که برای طرح های کلاسیک از روکش کلاسیک و برای طرح های مدرن از روکش ضخیم، براق و با طرح های ساده استفاده کرد. ناگفته نماند که کابینت ممبران دارای طرح کلاسیک یکی از پرفروش ترین و پرطرفدار ترین نوع کابینت است.

مزایای کابینت ممبران

از مزایای خرید کابینت آشپزخانه از نوع ممبران می توان به مواردی همچون تنوع در طرح و رنگ اشاره کرد. این کابینت ها با تنوع بسیاری که دارند خیال شما را بابت هماهنگ کردن آن با سایر اجزای خانه راحت می کند.

یکی از مواردی که هنگام خرید کابینت مورد توجه قرار می گیرد قیمت آن است. دومین مزیتی که کابینت ممبران مورد توجه است قیمت مناسب آن است. ممکن است که روکش کابینت ممبران اندکی گران قیمت باشد اما نسبت به کابینت های تمام چوبی ارزانتر و به صرفه تر هستند.

سوم این که کابینت ممبران با داشتن روکش پی وی سی از نفوذناپذیری خوبی در برابر آب برخوردار است. بنابراین با خرید کابینت ممبران دیگر نیازی نیست که نگران خرابی و تورم کابینت در صورت برخورد آب با آن باشید.

معایب کابینت ممبران

در هنگام خرید کابینت آشپزخانه ممبران علاوه بر توجه به مزایای آن باید معایب آن را نیز در نظر گرفت. کابینت ممبران نیز مانند دیگر انواع کابینت آشپزخانه دارای معایبی  می باشد که به شرح زیر است:

از جمله عیب هایی که کابینت ممبران دارد این است که این نوع کابینت به حرارت و نور حساس است و اگر در معرض گرمای ناشی از پخت و پز قرار بگیرد به مرور زمان رنگ اولیه خود را از دست می دهد. همچنین قرار گرفتن زیاد در برابر نور خورشید می تواند موجب سست شدن چسب های آن شود.

یکی دیگر معایب کابینت ممبران عدم توانایی در اجرای طرح های ظریف و ریز است. به دلیل روکش های پی وی سی امکان طراحی های ظریف و ریز کار روی کابینت امکان پذیر نمی باشد، به همین خاطر توصیه می شود که از طرح های درشت تر و دارای ظرافت کم تر استفاده کنید.

کابینت های ممبران نسبت به برخورد اجسام تیز حساس هستند و سریعا روی آن ها خراش ایجاد می شود. لازم به ذکر است که ایجاد شدن خراش بر روی کابینت می تواند باعث کاهش دوام و ماندگاری کابینت شود.

یکی دیگر از معایب قابل توجه کابینت ممبران این است که در صورت آسیب دیدگی و نیاز به تعمیر، تنها در صورتی می توان آن را تعمیر کرد که رنگ مورد نظر در دسترس باشد، در غیر این صورت امکان تعمیر آن و جود ندارد.

رنگ های مناسب برای کابینت ممبران

هنگام خرید کابینت ممبران، در انتخاب رنگ دچار مشکل نخواهید شد، زیرا کابینت ممبران در رنگ بندی از تنوع بالایی برخوردار است. شما می توانید به راحتی رنگ کابینت آشپزخانه را با سایر لوازم خانه ست کنید. خریداران کابینت ممبران بیشتر از رنگ های روشن مانند سفید، سفید صدفی، کرم طلایی، سفید طلایی استفاده می کنند. لازم به ذکر است که استفاده از رنگ های روشن موجب می شود تا آشپزخانه شما بزرگ تر و دلباز تر به نظر برسد.

قیمت کابینت ممبران

یکی از مسائلی که در هنگام خرید کابینت مورد توجه است، قیمت کابینت است. کابینت ممبران با توجه به طرح و رنگ و نوع متریال استفاده شده در ساخت آن قیمت های متغیری دارد. کابینت های ممبران را باید از شرکت های طراح و تولید کننده مورد اطمینان خریداری کنید. شرکت سازا دیزاین یکی از معتبرترین و تخصصی ترین طراحان و تولید کنندگان کابینت ممبران در ایران است. برای خرید کابینت ممبران و سایر انواع کابینت آشپزخانه می توانید به سازادیزاین  مراجعه و سفارش خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

در آخر باید بگوییم که کابینت ممبران می تواند انتخابی عالی برای زیبا دوستان و دوست داران طرح های کلاسیک باشد. کابینت ممبران نسبت به سایر کابینت ها از قیمت ارزانتر و مقرون به صرفه تری برخوردار است. تنوع رنگ در این کابینت موجب شده است که بتوانید به راحتی طبق سلیقه خود رنگ آن را انتخاب کنید. فقط در هنگام خرید کابینت به جنس و کیفیت روکش چسبی به کار برده در کابینت توجه داشته باشید. سازا دیزاین با استفاده از بهترین و برترین تجهیزات تولید کابینت آشپزخانه، و با استفاده از با کیفیت ترین اجناس موجود در بازار توانسته است توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. اگر کابینت ممبران را برای آشپزخانه خود انتخاب کرده اید، می توانید با خیالی آسوده طراحی و تولید آن را به گروه سازا دیزاین بسپارید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی ما نمونه کار ها را نیز مشاهده کنید.

منبع: خبر داغ

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 16:41

اگر به دنبال رشد و پیشرفت در کسب و کارتان هستید، حتما باید تاثیر محیط و فضای کار را در عملکرد کارکنان مورد توجه قرار دهید. راه‌های زیادی برای بهبود عملکرد کارکنان وجود دارد، اما یکی از مؤثرترین تاکتیک‌ها، به وجود آوردن یک  محیط کاری مناسب و دلنشین است. محیطی که یک فرد در آن کار می‌کند به شدت بر کارایی آن شخص تأثیر خواهد گذاشت، بنابراین مهم است که یک محیط کاری در موثرترین شکل خود طراحی شود. خب اگر بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که یکی از عواملی که موجب حواس‌پرتی و خلل در عملکرد کارکنان در یک محیط کاری می‌شود، وجود سر وصداهای مزاحم است. حال چگونه می‌توان این عامل مزاحم را حذف کرد یا به حداقل رساند؟

یکی از روش‌های پیشنهادی، استفاده از پارتیشن‌های اداری می‌باشد. وجود پارتیشن‌های اداری در یک محیط کاری تاثیرات قابل توجهی بر عملکرد کارکان و ارتقای محیط کار خواهد گذاشت که فقط یکی از این تأثیرها حذف سر و صداهای زائد است.

در این مقاله بیشتر به تاثیرات مثبت استفاده از پارتیشن اداری در محیط‌های کاری خواهیم پرداخت.

امروزه طیف گسترده‌ای از پارتیشن‌های اداری متناسب با انواع محیط‌های کاری به شکل دلخواه شما وجود دارد و انتخاب یکی از آن‌ها به سلیقه و انتظار شما از تاثیر وجود پارتیشن در محل کارتان بستگی خواهد داشت. افراد زیادی تجربه‌های مثبتی نسبت به استفاده از پارتیشن اداری در محیط‌های کاریشان کسب کرده‌اند. در زیر، تأثیراتی که در نتیجه استفاده از پارتیشن اداری رخ می‌دهند، به صورت یک فهرست ارائه شده است.

 

پارتیشن‌های اداری باعث گسترش حریم خصوصی می‌شوند.

در طی چند دهه اخیر، طراحی‌ محیط‌های کاری به صورت پلان باز، به طور فزاینده‌ای محبوبیت و طرفدار پیدا کرده‌ است. یکی از دلایل عمده‌ای که برای وجود این محبوبیت می‌توان به آن اشاره کرد، افزایش ارتباطات و تعاملات با وجود این نوع طراحی می‌باشد. به دلیل طراحی باز و منعطف این نوع محیط اداری، کاربران احساس خواهند کرد که عضوی از تیم کاری هستند و فاصله همیشگی  بین کارکن و کاربر کمتر خواهد شد. هزینه‌های آماده سازی و طراحی هم کمتر می‌شود اما به چه قیمتی؟

محیط‌های کاری و اداری پلان باز، فضای زیادی برای حفظ حریم خصوصی باقی نمی‌گذارند. چیزی که هر کارکن و کارمندی برای حفظ تمرکز روی کاری که انجام می‌دهد به آن نیاز خواهد داشت.  این نوع دفاتر اغلب محیط‌های شلوغ و پر سر و صدایی خواهند داشت و در چنین محیطی واقعا تمرکز روی کار کردن دشوار خواهد بود. اگر در چنین محیطی مشغول به کار هستید احتمالا تحمل صداهای پس زمینه در حین انجام وظیفه برایتان سخت است و نداشتن یک حریم خصوصی مناسب آزاردهنده!

استفاده از پارتیشن اداری در دفاتر کاری که به صورت پلان باز طراحی شده‌اند، سر و صدای اطراف را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد و همچنین به تمرکز و حفظ حریم شخصی هر کارکن کمک خواهد کرد.

پارتیشن‌های اداری شیشه ای وجود نور طبیعی را در محیط کاری افزایش می‌دهند.

پارتیشن شیشه ای یا در کل استفاده از پارتیشن‌بندی در محیط کاری، علاوه بر ارائه حریم خصوصی در یک محیط با طراحی پلان  باز، به افزایش دسترسی به نور طبیعی در محیط کار کمک می‌کنند.

اکثر پارتیشن‌های اداری شفاف هستند، به این معنی که فضاها را بدون از بین بردن دسترسی به نور طبیعی از یکدیگر جدا می‌کنند. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی در یک محیط اداری واقعا می‌تواند روحیه و عملکرد کارکنان را بهبود بخشد. مطالعات نشان می‌دهد که با استفاده از نور طبیعی، کارکنان خواهند توانست عملکرد خود را تا 16٪ ارتقا بخشند.


 

پارتیشن‌های اداری برنامه ریزی هدفمند برای یک محیط کاری را ممکن می‌سازند.

وجود پارتیشن‌های اداری به طور کلی به برنامه‌ریزی بهتر یک محیط کاری کمک می‌کند. با تنظیم نحوه قرارگیری پارتیشن‌ها و استفاده از آن‌ها در فضاهای مناسب، می‌توانید به وضوح بخش‌های مورد نیازتان را با توجه به هدف و حضور کارکنان آن بخش تعریف کنید. این موضوع به کاهش سردرگمی در محیط کاری و تبدیل فضا به یک مکان سازمان یافته‌تر برای کار، کمک می‌کند.

اگر صرفا یک فضای بزرگ پلان باز دارید، با استفاده از پارتیشن‌بندی اداری می‌توانید اتاق ناهار را از محل ملاقات و جلسه‌های مهم جدا کنید و استفاده بهینه‌تری از محیطی که در اختیار دارید داشته باشید.

پارتیشن‌های اداری  همچنین می‌توانند به گسترش فضای اداری کمک کنند. برای مثال اگر بخش‌های ذخیره‌سازی پرونده‌ها و اسناد را با استفاده از پارتیشن‌بندی جدا کنید، کارمندان به راحتی خواهند توانست آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

سازماندهی اداری به این معنی است که انجام کار برای کارکنان آسان‌تر شود و آن‌ها بتوانند چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی، عملکرد کاری خود را ارتقا بدهند.

پارتیشن‌های اداری از نظر زیبایی شناسی نیز باعث بهبود فضای کاری می‌شوند.

یک محیط کاری یا اداری که از نظر زیبایی شناسی هم جذاب باشد، قاعدتا خواهد توانست به طور قابل توجهی احساس کارکنان و بالطبع کارفرمایان را نسبت به وظیفه‌ای که انجام می‌دهند، بهبود بخشد.

زیبایی شناسی یک محیط تأثیر روانی قابل توجهی بر افراد دارد و محیط کاری که باعث شود کارمندان بخواهند هر روز صبح به سر کار بیایند، ارزش غیرقابل اغماضی خواهد داشت. با استفاده از پارتیشن‌های اداری می‌توانید محیط کاری مدرن، جذاب و دلنشینی را ایجاد کنید که کارکنان نه تنها از کار کردن در آن خوشحال باشند، بلکه به بخاطر اینکه عضوی از آن هستند افتخار کنند. خوشبختانه برای برآورده کردن این منظور، طرح‌های زیاد و گسترده‌ای از پارتیشن‌های اداری در بازار موجود است، حتی شما این امکان را دارید که پارتیشن اداری متناسب با دفتر کار خود را به طور ویژه سفارشی کنید.


 


 

پارتیشن‌های اداری باعث حذف عوامل حواس پرتی در کار می‌شوند.

با وجود پلان‌های باز در اداره‌ها، به راحتی حواس شما به عوامل مختلف  پرت خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود که تمرکزتان را روی کاری که انجام می‌دهید از دست بدهید و در نهایت عملکردتان مختل شود. با وجود پارتیشن‌های اداری، احتمالات بصری‌ای که در حواس‌پرتی شما دخیل هستند، حذف خواهند شد مگر اینکه از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنید. بنابراین، کارمندان می‌توانند بر روی کاری که انجام می‌دهند تمرکز کنند و از این رو با تمام پتانسیل وظیفه‌شان را انجام دهند. در نتیجه می‌توان گفت که استفاده از پارتیشن‌های اداری در محیط کار می‌تواند تاثیرات مثبتی بر عملکرد کلی محیط بگذارد و آن را ارتقا دهد.

منبع: فینال خبر

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 92 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 16:15

کابینت‌های ممبران از جنس نوعی روکش به نام پی وی سی ساخته می‌شوند یکی از جذاب‌ترین و لوکس‌ترین کابینت‌های موجود در بازار می‌باشند.

کابینت ممبران یا وکیوم یکی از جذاب‌ترین و لوکس‌ترین کابینت‌های موجود در بازار می‌باشند. کابینت‌های ممبران از جنس نوعی روکش به نام پی وی سی ساخته می‌شوند. که مغزی آنها از متریال‌های مختلفی همچون ام دی اف و نئوپان است. باید بدانید که از روکش ممبران فقط از یک طرف ساخته می‌شوند در طرف دیگر کابینت‌های ممبران از روکش‌های ارزان‌تری مانند پی وی سی سفید استفاده می‌کنند.

 

مزایای کابینت ممبران

تنوع بسیار بالای کابینت‌های ممبران: همان طور که گفته شد تنوع رنگ وطرح این نوع کابینت‌ها بسیار بالاست.

نگهداری راحت: کابینت‌های ممبران نسبت به کابینت‌های چوبی نگهداری بسیار آسانی دارند. به دلیل داشتن سطح صاف و صیقلی لک و کثیفی به راحتی از روی این نوع از کابینت‌ها پاک می‌گردد.

نفوذ ناپذیری در برابر آب و رطوبت: کابینت‌های ممبران به دلیل وجود روکش پی وی سی نسبت به آب و رطوبت نفوذناپذیر می‌باشند.

قیمت بسیار مناسب: کابینت‌های ممبران نسبت به کابینت‌های چوبی ارزان‌تر هستند. همان طور که می‌دانید روکش‌های ممبران را فقط در یک سمت کابینت استفاده می‌کنند و این امر باعث می‌شود که کابینت‌های ممبران با وجود نقش و نگارهای فراوان نسبت به کابینت چوب برای مشتریان عزیز ارزان‌تر تمام شود.

ماندگاری بسیار بالا: به لطف ساختار پی وی سی که در این کابینت‌ها استفاده می‌شوند از ماندگاری بالایی برخوردار هستند.

هنگام سفارش کابینت ممبران چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که طراح کابینت خود را به خوبی انتخاب کنید. یک طراح خوب و با تجربه همیشه بهترین اجناس را به کار خواهد برد و از هزینه خود چشم پوشی می‌کند. به استاد کار خود بسپارید که از چسب‌های مخصوص کابینت‌های  ممبران استفاده کند.  هنگام تولید صفحه‌های کابینت ممبران به برند تولیدی بسیار دقت نمایید زیرا که با انتخاب درست کابینت هزینه‌های اضافی دیگری برای شما یه وجود نخواهد آمد. سعی کنید که از دستگیره‌های مناسب برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید.

طول عمر کابینت‌های ممبران چقدر است؟

همان طور که می‌دانید طول عمر کابینت‌های ممبران به جنس و کیفیت صفحات تولید شده کابینت ممبران بستگی دارد. اگر از صفحات تولیدی مناسب استفاده کنید طول عمر این کابینت‌ها تا 15 سال نیز می‌رسد.

معایب استفاده از کابینت های ممبران

ظرافت کاری در کابینت های ممبران اصلا مناسب نیست: به دلیل روکش شدن ام دی اف‌ها کارهای ظریف به خوبی بر روی این چوب نمی‌نشیند، زیبایی کار کاهش می‌یابد. بهتر است که هنگام استفاده از کابینت‌های ممبران طرح‌های ساده را انتخاب کنید.

عدم تبحر و توانایی کافی در ساخت کابینت‌های ممبران: متاسفانه بعضی از کارگاه های تولیدی تجربه ی کافی را برای ساخت کابینت های ممبران ندارند و همین امر سبب مشکلات بسیار زیادی در ساخت این کابینت ها خواهد شد.

حساس بودن کابینت های ممبران نسبت به نور و حرارت: همان طور که می‌دانید جنس پس وی سی در مقابل حرارت و نور تغییر رنگ خواهد داد. همچنین چسبی که در ساخت کابینت‌های ممبران استفاده شده به مرور زمان کیفیت خود را از دست خواهد داد. بنابراین در هنگام ساخت کابینت‌های ممبران بهتر است که آنها را در معرض نور خورشید و حرارت زیاد قرار ندهید.

آسیب دیدن کابینت‌های ممبران توسط اجسام تیز: کابینت‌های ممبران اگر در معرض اجسام تیز قرار گیرند به سرعت دچار خط و خش خواهند شد. پس تا حد امکان باید اجسام تیز را از کابینت‌های ممبران دور کنیم.

تکنولوژی ساخت کابینت ممبران چه تفاوتی با ساخت دیگر کابینت‌ها دارد؟

در ساخت این کابینت‌ها ابتدا ام دی اف خام را توسط دستگاه سی ان سی با طرح مورد نظر حکاکی می‌کنند. سپس ورق ام دی اف حکاکی شده را داخل دستگاه وکیوم قرار می‌دهند. همچنین تحت مکش و خلاء قوی، لایه نازکی از جنس پی وی سی را روی ام دی اف می‌چسبانند.

چه رنگ‌هایی در ساخت کابینت‌های ممبران بیشتر استفاده می‌گردد؟

همان طور که می‌دانید کابینت‌های ممبران تنوع رنگی زیادی ندارند، اما این کابینت‌ها دارای چند رنگ زیبا هستند که در اکثر آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود. در زیر چند رنگ جذاب و پرطرفدار کابینت ممبران را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • رنگ سفید
  • رنگ سفید طلایی
  • رنگ کرم طلایی
  • رنگ صدفی
  • رنگ کرم قهوه‌ای
  • رنگ قهوه‌ای سوخته
  • رنگ کرم استخوانی

بهتر است بدانید که کابینت ممبران با رنگ سفید از بقیه رنگ‌های موجود در بازار  پرطرفدارتر بوده و از فروش بیشتری برخوردار است.

قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت ممبران به جنس روکش چوب بستگی دارد. همان طور که مطلع هستید کابینت‌های چوبی با روکش ممبران دارای قیمت پایین‌تری نسبت به کابینت‌های با روکش چوب می‌باشد، در حالی که نسبت به کابینت‌های ام دی اف قیمت بالاتری دارد.

عواملی که روی قیمت کابینت ممبران اثرگذار هستند

  • استفاده از جنس ام دی اف کاستامونا یا واناچای درب‌ها
  • به کار بردن روکش کره‌ای
  • استفاده از چسب با کیفیت آلمانی
  • نوع دستگاه وکیوم

کابینت بازار با بهره‌مندی از کادر متخصص و مجرب اقدام به تولید انواع کابینت آشپزخانه و سایر محصولات چوبی با کیفیت بالا و قیمت رقابتی اقدام نموده است. برای مشاوره رایگان و دریافت خدمات به سایت کابینت بازار مراجعه فرمایید.

منبع: دانا

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 97 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 15:44

دکوراسیون و طراحی فضای اداری، تاثیر بسیار مهمی در ایجاد انگیزه کارکنان اداره برای کار و هم چنین جذب مشتری، دارد. هر شرکت و یا سازمان، از چند اتاق تشکیل شده است که در هر اتاق پست های مختلفی از جمله مدیریت، معاونت، امورمالی و غیره، در حال فعالیت هستند. هر کدام از این اتاق ها باید متناسب با اندازه و متراژ و هم چنین نوع پست ، طراحی شوند.

دکوراسیون و طراحی فضای اداری، تاثیر بسیار مهمی در ایجاد انگیزه کارکنان اداره برای کار و هم چنین جذب مشتری، دارد. هر شرکت و یا سازمان، از چند اتاق تشکیل شده است که در هر اتاق پست های مختلفی از جمله مدیریت، معاونت، امورمالی و غیره، در حال فعالیت هستند. هر کدام از این اتاق ها باید متناسب با اندازه و متراژ و هم چنین نوع پست ، طراحی شوند. دقت در طراحی ادرات و انتخاب تجهیزات مناسب، تا حد زیادی می تواند سبب بازدهی بیش تر کارکنان آن شرکت، شود. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با عنوان دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید چگونه باشد، آشنا کنیم. اگر صاحب شرکت هستید و یا قصد راه اندازی شرکت دارید، توصیه می شود تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت:

همان طور که مدیر یک شرکت، از مهم ترین اعضای تشکیل دهنده یک شرکت به شمار می رود، اتاق مدیریت نیز، به همان اندازه حائز اهمیت است و نباید طراحی و چیدمان آن، نادیده گرفته شود. اهمیت این موضوع به حدی است که شرکت های موفق و آینده نگر، برای افزایش دادن فضای اتاق مدیریت، اقدام به تعویض محیط اداری خود می کنند. اما برخی دیگر از شرکت ها، توجه چندانی به این موضوع نمی کنند. برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت، از یک رنگ مناسب یا دیوار پوش معقول، ترجیحا متناسب با رنگ سازمانی شرکت شما، استفاده کنید. هم چنین این تناسب رنگ نیز باید بین کف پوش اتاق و دیوارهای آن نیز، دیده شود. صندلی و میز مدیریت، از بزرگ ترین اشیا موجود در اتاق هستند و باید در انتخاب آن ها، دقت بسیار زیادی به خرج داد و در معرض دید قرار داد. توجه کنید که برای دلنشین و دلچسب کردن هر چه بیش تر فضا، به تناسب رنگ میان میز مدیریت و صندلی آن با دیوارها و کف پوش اتاق، توجه ویژه ای شود. از قرار دادن المان های ارگانیک و گلدان های طبیعی نیز، غافل نشوید.

پلان اتاق مدیریت:

اتاق های مدیریت از نظر فضا، مساحت و دیگر تجهیزات، هزینه بیش تری نسبت به سایر اتاق ها با پلان آزاد دارند. طراحی پلان های اتاق مدیریتی، باید به گونه ای باشد که فضایی خلوت و محرمانه را به وجود آورد. محیط خصوصی در اتاق های پلان آزاد به وسیله مبلمان، میز و صندلی اداری، به وجود می آید اما محیط محرمانه در اتاق مدیریت، باید دارای دیوارهای عایق صوت و صدا، باشند. اندازه دفترهای مدیریتی بسیار مهم است و هرچه این اندازه بزرگ تر باشد، دست طراح برای استفاده از انواع طرح و تجهیزات باز تر است. اندازه اتاق های مدیریتی نباید کم تر از ۱۲ متر مربع باشد. اندازه پلان های اتاق مدیریت به عواملی هم چون متراژ اتاق، نوع مبلمان، تجهیزات به کار برده شده و نوع فضای خصوصی، بستگی دارد.

میز مدیریت:

میز مدیریت یکی از مهم ترین انواع میز اداری می باشد که در خرید آن باید دقت بسیار زیادی کنید. به دلیل این که اتاق مدیریت از مهم ترین اتاق های موجود در هر شرکتی است، در تهیه میز، صندلی و دیگر تجهیزات آن باید دفت کافی به خرج داد. میز مدیریت از بزرگ ترین اشیا موجود در اتاق است که در هنگام ورود ارباب رجوع، بیش تر از همه چیز، جلب توجه می کند. ترجیحا رنگ میز مدیریت باید تیره باشد تا دیر کثیف شود و در صورت کثیف شدن، راحت پاک شود.  اندازه این میز باید متناسب با فضای اتاق باشد و هم چنین به گونه ای باشد که جای کافی برای وسایل و ملزومات روی میز و هم چنین فضا برای انجام دادن فعالیت مدیر، داشته باشد. سعی کنید میزی را خریداری کنید که ظاهری زیبا داشته باشد و جای مناسبی برای پنهان کردن سیم ها و کابل های وسایل الکترونیکی داشته بتشد. ارتفاع نیز مدیریت باید مناسب باشد یعنی نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد. استانداردترین اندازه برای ارتفاع میز مدیریت ۷۵ سانتی متر است.

صندلی مدیریت:

صندلی مدیریت نیز از مهم ترین انواع صندلی اداری می باشد که در خرید آن باید به نکات مهمی توجه کرد. اول این که سعی کنید رنگ صندلی مدیریت متناسب با میز خریداری شده باشد. یک نکته ای که نه تنها برای انتخاب صندلی مدیریت بلکه برای انواع صندلی اداری، اهمیت دارد، طراحی مناسب و ارگونومیگی بودن صندلی است. صندلی مدیریت حتما باید ارگونومیک باشد، زیرا مدیران ساعات زیادی را پشت میز می نشینند و در صورت استفاده از یک صندلی مناسب، احساس خستگی نمی کنند و هم چنین دردهای عضلانی ناشی از نشستن های طولانی را، کاهش می دهد.

برای اتاق مدیریت، از چه رنگی استفاده کنیم؟

رنگ استفاده شده در اتاق مدیریت باید به گونه ای باشد که تمرکز محیط را حفظ کرده و چشمان شما را اذیت نکند. چون مدیران در طول روز ساعات زیادی را خیره به کامپیوتر هستند و نور منتشر شده از کامپیوتر باعث خستگی چشمانشان می شود، باید در اتاق مدیریت از رنگی استفاده شود که زننده نباشد و باعث آرامش چشمان شما شود.  یکی از مناسب ترین و بهترین رنگ های استفاده شده در اتاق مدیریت، رنگ سبز است. استفاده از رنگ سبز، حس باعث افزایش قابلیت مطالعه کردن می شود و می توانید هر نیم ساعت یک بار، چشمان خود را از کامپیتر بردارید و به رنگ سبز اتاق خیره شوید تا آرامش بگیرید.

توجه کنید که طراحی اتاق مدیریت، از مهم ترین مواردی است که حتما باید به آن توجه شود. می توانید طراحی اتاقتان را طبق سلیقه تان، در سبک های مختلف انجام دهید. بهتر است این کار را به متخصصین در این زمینه، بسپارید.

اداری نت:

اداری نت یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید مبلمان اداری، صندلی و میز اداری و دیگر تجهیزات اداری می باشد. این شرکت علاوه بر فرووش محصول، دارای یک تیم کارشناس و حرفه ای در زمینه طراحی محیط اداری می باشد. اگر قصد خرید انواع مبلمان اداری را دارید، اما سر رشته ای در این زمینه ندارید؛ می توانید با مشاوره گرفتن از تیم مجرب اداری نت، بهترین مبلمان را متناسب با فضای شرکت و نوع کسب و کارتان خریداری کنید. محصولات ارائه شده در این شرکت، همگی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و قیمت مناسبی نسبت به سایر شرکت ها و فروشگاه ها دارند. از توجه شما سپاس گزاریم.

منبع: تجارت آنلاین

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 100 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 15:22

اگر خودروی شما لیفان یا چانگان است حتما این روزها برای خرید لوازم یدکی لیفان و لوازم یدکی چانگان به بازار سر زده‌اید و با قیمت‌ها و کیفیت‌های متنوع لوازم یدکی این دو خودرو روبرو شده‌اید.

اگر خودروی شما لیفان یا چانگان است حتما این روزها برای خرید لوازم یدکی لیفان و لوازم یدکی چانگان به بازار سر زده‌اید و با قیمت‌ها و کیفیت‌های متنوع لوازم یدکی این دو خودرو روبرو شده‌اید. آشفتگی بازار باعث شده است تا خریداران لوازم یدکی این دو خودرو با مشکل مواجه بشوند. اگر که برای شما هم این سوال پیش آمده است که لوازم یدکی لیفان و چانگان را کجا تهیه کنید که مناسبترین قیمت و بهترین کیفیت را داشته باشد پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید

 

معرفی خودروی چانگان

چانگان یکی از معروف‌ترین خودروهای ساخت کشور چین است که در سال ۱۳۹۴ به بازار خودروی ایران وارد شد. به دلیل قطعات یدکی گران و قیمت گرانی که این خودرو داشت شرکت سایپا تصمیم گرفت که مونتاژ این خودرو را وارد بازار کند که در این زمینه با فروش فوق‌العاده‌ای که داشت بسیار موفق عمل کرد.

لوازم یدکی چانگان

قبل از خرید لوازم یدکی چانگان cs۳۵ بهتر است که با این لوازم آشنا بشویم. اگر بخواهیم لوازم یدکی چانگان را در یک دسته‌بندی بسیار کلی به شما معرفی کنیم باید به سه دسته قطعات عقب، قطعات جلوبندی و چراغ‌های این خودرو اشاره کنیم.

•قطعات عقب چانگان cs۳۵

قطعات عقب چانگان شامل موارد زیر می‌باشد:

•درب صندوق

•پوسته سپر عقب

•زه گلگیر عقب خودرو

•خطر عقب خودرو

•قطعات جلوبندی چانگان cs۳۵

قطعات مهم جلوبندی چانگان cs۳۵ به شرح زیر می‌باشد:

•دیسک چرخ

•سیبک در

•طبق

•کمک فنر

•اکسل

•رام

•چراغ‌های چانگان

لوازم یدکی مربوط به چراغ ها هم شامل موارد زیر می‌باشد:

•چراغ جلوی راست

•چراغ جلوی چپ

•چراغ ترمز

•چراغ خطر روی صندوق عقب خودرو

•چراغ مه شکن چپ و راست

قطعا لوازم یدکی چانگان cs۳۵ به موارد زیر ختم نمی‌شود و ما فقط لوازم یدکی مهم این خودرو را برای شما نام بردیم. لوازم یدکی چانگان شامل موارد دیگری هم مانند برف پاک کن و بازوی آن، جلو پنجره، توری زیر سپر، راهنمای آیینه، فلاپ گلگیر، فلاپ درب، فلاپ سپر، فلاپ زیر سپر، براکت سپر جلو و عقب، ایربگ، سیستم خنک کننده، پروژکتور و قاب پروژکتور زیر سپر و.... هم می‌باشد.

برای خرید لوازم یدکی چانگان cs۳۵ هم مانند هر خودروی دیگری باید نهایت دقت را به کار برد. زیرا خرید لوازم یدکی بی‌کیفیت و نامرغوب باعث می‌شود که عمر آنها بسیار کم باشد و ما مجبور باشیم دوباره هزینه کنیم. پس بهتر است که برای خرید لوازم یدکی هر خودرویی به سراغ جاهای معتبر برویم تا مشکلی پیش نیاید.

معرفی خودروی لیفان

شرکت خودروسازی لیفان کار خود را در سال ۲۰۰۵ در چین آغاز کرد این شرکت بیشتر خودروهای سواری، هاچ بک و ون تولید می‌کند. خودروی لیفان خیلی زود جای خود را در دل دوست داران خودروهای مدرن باز کرد و مشتریان زیادی از کشورهای ایران، اتیوپی، مصر، آذربایجان، اروگوئه و روسیه را جذب کرد. نمایندگی لیفان در ایران به شرکت خودروسازی کرمان موتور تعلق دارد.

شرکت خودروسازی کرمان موتور چند تیپ از لیفان مانند lifan ۸۲۰ و lifan X۵۰ را مونتاژ کرد. در سال ۲۳۹۷ شرکت خودروسازی کرمان موتور موتورهای تولیدی لیفان را به یکی از شرکت‌های تابعه خود به نام بم خودرو واگذار کرد. بم خودرو نیز مانند شرکت کرمان موتور در این راه موفق عمل کرد و توانست همه تیپ های لیفان را مانند ۶۲۰, ۵۲۰,X۵۰ ,X۶۰  و ۸۲۰ را تولید بکند.

لوازم یدکی لیفان موجود در تری اس

اگر بخواهیم لوازم یدکی لیفان را برای شما نام ببریم می‌توانیم به لوازمی مانند موج گیر، آیینه بغل، سپر، شلگیر، تسمه دینامف تسمه، کمک فنر، پلوس چرخ، فیلتر هوا، فیلتر بنزین، واشر‌، سنسور اکسیژن، سنسور کربن، دیسک و صفحه کلاچ، سنسور آب، سنسور گاز، اگزوز‌، دستگیره درب و کاتالیزور دسته موتور اشاره کنیم.

همانطور که در بالا هم گفتیم برای خرید لوازم یدکی هر خودرویی بهتر است که به مراکز معتبر مراجعه کرد و از لوازم یدکی باکیفیت و مرغوب استفاده کرد. تری اس از جمله فروشگاه‌های معتبر در زمینه خرید لوازم یدکی لیفان و چانگان می‌باشد. اگر که هر کدام از لوازم یدکی خودروی شما باید تعویض بشود با مشاورین تری اس تماس بگیرید تا شما را راهنمایی بکنند و لوازم یدکی خودرویتان را به صورت اینترنتی سفارش بدهید.

خرید لوازم یدکی لیفان و چانگان در تری اس

اگر که شما هم به دنبال مرکزی معتبر و مطمئن برای خرید لوازم یدکی خودرویتان می‌گردید پیشنهاد ما به شما تری اس می‌باشد. می‌توانید لوازم یدکی لیفان و چانگان را با قیمتی مناسب و کیفیتی بسیار عالی از تری اس تهیه کنید و با یک بار خرید مشتری همیشگی تری اس شوید.

چند نکته در جهت مراقبت از خودرو

همه افرادی که خودرو دارند دوست دارند که خودروی آنها هرگز خراب نشود و رنگ تعمیرگاه را به چشم نبیند اما این امر ممکن نیست. اما با رعایت کردن نکات و شرایطی می‌توان طول عمر لوازم یدکی خودرویتان را بیشتر کنید که در ادامه مقاله چند مورد از آنها را برای شما توضیح داده‌ایم.

•چک کردن فیوز

•چک کردن مرتب شمع‌ها

•تعویض به موقع فیلتر هوا

•چک کردن مرتب روغن موتور

•انجام مرتب سرویس‌های خودرو

کلام آخر تری اس وارد کننده لوازم یدکی لیفان و لوازم یدکی چانگان

در این مقاله موضوع تری اس وارد کننده لوازم یدکی لیفان و لوازم یدکی چانگان را برای شما دوست داران خودرو بررسی کردیم. دو خودروی لیفان و چانگان توسط کشور چین تولید شده‌اند نمایندگی خودروی لیفان در ایران توسط شرکت کرمان موتور اداره می‌شود و نمایندگی خودروی چانگان را در ایران شرکت سایپا عهده دار است.

شرکت سایپا در سال ۱۳۹۴ خودروی چانگان را مونتاژ کرد و بسیار موفق عمل نمود. شرکت کرمان موتور هم در سال ۲۰۰۵ به دلیل قیمت گران خودروی لیفان و لوازم یدکی آن مونتاژ شده آن را به بازار روانه کرد که فروش بسیار خوبی هم داشت.

منبع: خبر ماشین

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 14:58

استفاده از پارتیشن اداری انتخابی هوشمندانه است که دنیای پیشرفته معماری و دکوراسیون در اختیارمان قرار داده است. در این مقاله به معرفی ویژگی مدل‌ها وطراحی‌های جدید از پارتیشن‌های اداری، به منظور استفاده در محیط کاری، می‌پردازیم.

به گزارش خبرگزاری موج، استفاده از پارتیشن اداری انتخابی هوشمندانه است که دنیای پیشرفته معماری و دکوراسیون در اختیارمان قرار داده است. در این مقاله به معرفی ویژگی مدل‌ها وطراحی‌های جدید از پارتیشن‌های اداری، به منظور استفاده در محیط کاری، می‌پردازیم.

 

یکی از ویژگی‌هایی که مدل‌های جدید پارتیشن‌های اداری دارند طراحی انعطاف‌پذیر و زیبایی شناسی آن‌هاست.

این نوع مدل از پارتیشن‌های اداری، دارای صفحه نمایش آکوستیک با پانل‌های دیواری‌اند. اشکال در این مدل از پارتیشن‌ها منحصر به فرد و به هم پیوسته‌ موجودند. صفحه نمایش‌ها توسط یک پایه پشتیبانی می‌شوند تا امکان جابجایی پارتیشن اداری را در هر زمانی که نیاز باشد میسر سازند. این مدل پارتیشن اداری، در محیط‌های کاری که در آن رنگ‌ها و اشکال جذاب بصری مورد نیاز است، مناسب‌ترین انتخاب خواهند بود.

یکی دیگر از مدل‌های جدید پارتیشن اداری، پارتیشن‌های بادی هستند. این مدل از پارتیشن‌های اداری به صورت کشویی می‌باشند و یک صفحه نمایش مستقل در اختیارتان می‌گذارد که می‌تواند در صورت نیاز باد شود. طراحی کشویی این پارتیشن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که پارتیشن اداری را در اطراف دفترتان حرکت دهید و در عین حال ظاهر جالبی به فضا اضافه کنید.

پارتیشن‌ سازگار با محیط زیست هم از انواع جدید و خلاقانه پارتیشن اداری است که طراحی سازگار آن با محیط زیست، یک فضای انحصاری برای قرار دادن گیاهان فراهم می‌کند و می‌تواند به عنوان پارتیشن بین فضاهای اداری نیز عمل کند. هدف از این ایده ایجاد یک محیط طبیعی دلپذیر، مثبت و چند منظوره است تا به کارکنان فرصتی برای ارتباط با طبیعت در حین انجام وظایف خود ارائه دهد. همانطور که نیاز به ایده‌های نوآورانه و خلاقانه در معماری داخلی و دکوراسیون افزایش می‌یابد، محیط اداری باید به مکانی تبدیل شود که سیر این پیشرفت را پشتیبانی کند.مدل بعدی که به معرفی آن می‌پردازیم، پارتیشن شیشه ای فریم لس یا بدون قاب خواهد بود. یک پارتیشن شیشه ای بدون قاب تمام طول، فضایی مناسب را در  محیط کاری ایجاد می‌کند و اجازه می‌دهد حداکثر نور در سراسر پارتیشن جریان پیدا کند. طراحی‌های پارتیشن اداری شیشه ای فریم لس شیک و جذابند و ظاهر زیبایی را به محیط کار شما می‌بخشند. می‌توان از فریم‌های تک جداره یا دو جداره نیز در این نوع از پارتیشن‌ها استفاده کرد. استفاده از فریم‌های منفرد در محیط‌هایی پیشنهاد می‌شود که به خطوط شفاف و تمیز نیاز است. در این نوع طراحی پارتیشن‌بندی، به حداقل استفاده از چارچوب نیاز خواهید داشت. اتصالات وصله و پایه‌های کف نیز روی درهای شیشه‌ای نصب می‌شوند تا یک محیط اداری باز را فراهم کنند. می‌توان از طرح‌های سفارشی و لوگوهای مخصوص هر شرکت به منظور برجسته کردن پانل‌ها استفاده کرد و این روش خود به بستری برای برندسازی تبدیل می‌شود.

دفاتری که بودجه زیادی ندارند یا نمی‌خواهند برای مدل‌های خاص پارتیشن‌بندی هزینه کنند، می‌توانند از نرم افزار طراحی مبلمان برای تقسیم بخش‌های فضای کاری خود بهره ببرند. این نوع پارتیشن همچنین به بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا کمک می‌کند. امکان دیگری که مدل‌های جدید پارتیشن‌های اداری در اختیارتان قرار می‌دهد، امکان حذف سر و صدای اضافی‌ست.پنل‌های صوتی برای کاهش نویز عالی هستند. این پارتیشن‌ها به کارمندان شما اجازه می‌دهند در فضای بسیار ساکت‌تری کار کنند. همچنین پارتیشن‌های اداری خلاقانه زیادی باامکانات کاهش دهنده صدا برای استفاده وجود دارد.برای مثال شما می‌توانید از  versipanel که یک پنل مدرن با قابلیت‌های برتر میرایی صدا است، استفاده کنید. این پنل‌ها در چندین رنگ جذاب موجودند و می‌توان آن‌ها را به شکل S یا L نصب کرد و به محیط کاری ظاهری زنده بخشید. در عین حال با استفاده از این پنل به عنوان پارتیشن، خواهید توانست که سر و صدا را به حداقل برسانید. پانل‌های آکوستیک مدرن با دادن فضای خصوصی و ساکت به کارمندان برای تمرکز بر وظایف خود کمک می‌کنند و عملکرد کاری شما را بهبود می‌بخشند و همچنین محیط کاری بهتری را برای همه فراهم شما و مشتریانتان فراهم می‌کنند. اگر محیط‌ کاری کوچکی دارید و باز هم می‌خواهید از پارتیشن اداری به منظور جداسازی فضا و کاهش سر و صدا استفاده کنید، می‌توانید از پنل‌های رومیزی به عنوان پارتیشن بهره ببرید. این پارتیشن‌ها یک راه سریع و آسان برای کاهش صدای اضافی بدون اشغال فضای زیادی از دفتر شما خواهند بود. پنل رومیزی Tri-Fold OurSoundSorb یک مدل جدید و یک قطعه چشمگیر با چگالی بالا از پلی استر آکوستیک است که نویز را در هر دفتری، مهم نیست که چقدر کوچک باشد، کاهش می‌دهد. تا شدن آن بسیار آسان است و به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارد. به لطف ساختار صوتی ممتاز خود، باعث عایق‌سازی صدا برای ایستگاه‌های کاری می‌شود و محیط کاری دلپذیر و خصوصی را برای کارکنان فراهم می‌کند.

ممکن است که به دنبال ایده‌های منحصر به فرد برای پارتیشن اتاق‌های اداری هستید تا به شما امکان آن را داشته باشید که فضای کاری خود را کارآمدتر و همچنین چشم نوازتر کنید. اگر این چنین است، Cubicles DIY Pane Hushh  را در نظر بگیرید. این نوع پارتیشن‌ها به شما اجازه می‌دهند تا به سرعت ایستگاه‌ها و فضاهای کاری جدید در دفترتان بوجود آورید. به سادگی با لغزاندن پانل‌ها و پست‌ها روی هم، یک آرایش منحصر به فرد خواهید داشت. می‌توانید تا هر چقدر که بخواهید پانل‌ اضافه کنید و متناسب با محیط کاریتان آن‌ها را سازماندهی کنید.

منبع: موج نیوز

 

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 104 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 14:33

طراحی مدرن دفتر کار و افزایش راندمان کار گروهی افزایش بازدهی و راندمان بالای کار، به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شرکت‌های مختلف تبدیل شده است. طراحی دفتر کار تاثیر بسیار زیادی در افزایش بازدهی و راندمان کارکنان یک شرکت دارد. در صورت استفاده از یک طراحی مناسب برای محیط کار، کارکنان احساس آرامش و […]

 

طراحی مدرن دفتر کار و افزایش راندمان کار گروهی

افزایش بازدهی و راندمان بالای کار، به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شرکت‌های مختلف تبدیل شده است. طراحی دفتر کار تاثیر بسیار زیادی در افزایش بازدهی و راندمان کارکنان یک شرکت دارد. در صورت استفاده از یک طراحی مناسب برای محیط کار، کارکنان احساس آرامش و امنیت بیشتری می‌کنند و می‌توانند به راحتی کارهای خود را به بهترین شکل انجام دهند. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با عنوان طراحی دفتر کار و افزایش راندمان گروهی، به طور کامل آشنا کنیم. اگر مدیر یک شرکت هستید و یا به این موضوع علاقه دارید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

طراحی  دفتر کار مدرن

امروزه طراحی مدرن دفتر کار به یک سبک تبدیل شده است. بر خلاف تصور بسیاری از مردم، طراحی دفتر کار مدرن فقط به نوع مبلمان، میز اداری و چینش آنها محدود نمی‌شود. بلکه در این نوع سبک، باید به تمام نیازهای کارکنان، مدیران و مشتریان، توجه کرد و متناسب با نیاز و سایقه آنها، یک دفترکار به روز و جذاب را طراحی کرد. به همین دلیل طراحی سبک مدرن برای دفتر کار، به راحتی قابل اجرا نیست و باید توسط متخصصین و طراحان ماهر انجام گیرد.

نکات مهمی که قبل از طراحی دفتر کار مدرن، باید به آن توجه کرد

امروزه مدیران و افرادی که قصد راه اندازی شرکت و یا سازمان را دارند، همواره به دنبال جست‌و‌جوی یک طراحی مدرن و لاکچری برای دفتر کار خود هستند؛ زیرا ثابت شده است طراحی مدرن و لاکچری دفتر کار، تاثیر مستقیمی بر روی میزان بازدهی و راندمان کارکنان و جذب مشتری دارد. اما طراحی مدرن، نیز به اصول و استانداردهایی دارد که قبل از پیاده کردن این طرح، باید به آنها توجه کرد. در ادامه مقاله به این بحث می‌پردازیم.

محل دفتر کار

این اصل، یکی از اولین اصول طراحی دفتر کار به شمار می‌رود. شما باید بر اساس محیط کار و ویژگی‌های کسب و کاری که دارید، مشخص کنید که دفتر کارتان باید به صورت حاشیه‌ای باشد و یا به صورت مرکزی. محل دفتر کار و همچنین چیدمان و ترتیب اتاق‌ها باید طوری باشد که مشتریان به راحتی به تمام امکانات و اتاق‌ها دسترسی داشته باشند.

نوع محیط دفتر کار

امروزه طراحی بیشتر دفترکارها به صورت باز صورت می‌گیرد. به این معنا که در محیط‌ها، از دیوارهای جدا کننده و پنجره استفاده نمی‌شود. شما می‌توانید بر اساس محیط کار و نوع کسب و کارتان، طراحی اتاق کارتان را از نوع باز یا بسته انتخاب کنید.

توجه به رعایت حریم خصوصی

قبل از طراحی دفتر کار به این نکته توجه کنید که آیا محیط کاری شما نیازمند حریم خصوصی است یا خیر. با توجه به این مورد طراحی و چیدمان دفتر خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

توجه به ابعاد و متراژ دفتر کار

قبل از این که اقدام به طراحی دفتر کار مدرن کنید، ابتدا ببینید چه مقدار فضا و چه تعداد اتاق دارید و به نسبت آنها، اقدام به خرید میز اداری، مبلمان و دیگر تجهیزات کنید.

استفاده از تکنولوژی‌های مختلف

امروزه در بیشتر دفتر کارهای مدرن از طراحی مدرن استفاده می‌شود. زیرا صاحبان شرکت به این باور رسیده‌اند که استفاده از تکنولوژی‌ها و تجهیزات مدرن و به روز، تاثیر چشم‌گیری در راندمان کارکنان آن شرکت و همچنین جذب مشتری دارد.

کار گروهی در شرکت‌ها

کار گروهی و تیمی، امروزه به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شرکت تبدیل شده است. اهمیت کار گروهی در شرکت‌ها و سازمان‌ها و تاثیری که در گرفتن تصمیم‌های مهم در جهت پیشرفت شرکت دارد، بر کسی پوشیده نیست. با توجه به اهمیت کار گروهی، در شرکت‌ها همواره باید یک محیط آرام و مناسبی، به این کار اختصاص داده شود. محیطی که در آن افراد بتوانند به راحتی نظرات خود را به دور از استرس اعلام کنند و آرامش داشته باشند. امروزه در اکثر شرکت‌ها برای افزایش راندمان کار گروهی، اقدام به طراحی مدرن برای دفتر کار گروهی می‌کنند.

طراحی اتاق کار گروهی در شرکت ها

همان گونه که گفته شد طراحی دفتر کار مدرن، کار ساده‌ای نیست و باید به متخصصین در این زمینه سپرده شود. در طراحی مدرن دفتر کار، علاوه بر انتخاب مبلمان و میز کار گروهی مناسب برای اتاق کار گروهی، عوامل دیگر مانند سلیقه و نظر کارمندان و راحتی و آرامش آنها، در نظر گرفته شود. میز کار گروهی در دفتر کار، باید طوری انتخاب شود که کارکنان حاضر بر روی میز، احساس راحتی کنند. از نکات مهمی که باید در انتخاب میز کار گروهی به آن توجه کرد شامل، رنگ میز کار، انداره، ارتفاع و جنس میز کار می‌باشد. طبق تحقیقات و آمارهای موجود، احساس همکاری، مشورت و گرفتن تصمیمات درست در کارهای گروهی، با فضای محیط و طراحی به کار برده شده در آن، نسبت مستقیم دارد. مدیران شرکت باید به این نکته توجه داشته باشند، هر چه قدر که می‌خواهند کارکنان شرکت راندمان بیش تری داشته باشند، باید در طراحی محیط اداری، دقت کافی به خرج دهند. زیرا انتخاب مبلمان، صندلی و میز اداری مناسب، نوع طراحی و دیگر تجهیزات اداری، به عنوان سرمایه‌های اصلی یک شرکت به شمار می‌رود و نباید بر روی آن ریسک کرد.

به چه دلیلی به وجود آوردن کار گروهی در کسب کارهای مختلف، اهمیت زیادی دارد؟

  • داشتن تیم و گروه، یک مزیت رقابتی کسب و کارها در آینده، به شمار می‌رود.
  • بازدهی و راندمان کارکنان و رضایت شغلی به کمک کارهای گروهی، افزایش می‌یابد.
  • کار گروهی نقش بسیاری در پرورش استعدادها دارد.

اداری نت

می‌توانید انواع مبلمان اداری، میز اداری، صندلی، میزکار گروهی و دیگر تجهیزات اداری را از اداری نت تهیه کنید. تمامی کالاهای موجود در اداری نت از کیفیت ساخت بی‌نظیری برخوردار هستتد و با قیمتی پایین‌تر از فروشگاه‌های دیگر، در اختیارمصرف کنندگان قرار می‌گیرد. در اداری نت، کارشناسان زیادی در زمینه طراحی دفتر کار جود دارد که می‌توانند در مورد نحوه چیدمان مبلمان و نوع طراحی، به سوالات شما پاسخ دهند. اگر قصد خرید انواع مبلمان اداری را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از اداری نت می‌باشد.

منبع: خبر داغ

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 609 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 14:07